جهان نیوز نوشت:

پس از اقدام جنجالی مدیران رستوران گردان برج میلاد در سرو غذای ۱۶۸ هزار تومانی که منجر به اعتراضات مختلفی شد، مسئولان رستوران اخیرا هم در خبری شگفت آور اعلام کردند بزودی در این برج بستنی با "روکش طلا" سرو خواهند کرد. قیمت این بستی ۴۰۰ هزار تومان اعلام شد.

به دنبال انتشار این خبر در رسانه ها، شهرداری تهران که اقدام جدید رستوران گردان برج میلاد را جنجالی تر از سرو غذای ۱۶۸ هزار تومانی دانسته، اعلام کرد: عرضه نوع خاصی بستنی در رستوران گردان برج میلاد به هیچ وجه مورد تایید شهرداری نیست.

روابط عمومی برج میلاد تهران با صدور اطلاعیه ای ضمن غیرمسئولانه خواندن این گونه اظهارات تاکید کرده است: موضوعات مطرح شده از سوی پیمانکار رستوران گردان درباره سرو نوع خاصی از بستنی به هیچ وجه مورد تایید شهرداری تهران نبوده و نیست و شهرداری تهران از انجام چنین اقداماتی به طور حتم جلوگیری خواهد کرد.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است : عرضه نوع خاصی از بستنی در رستوران گردان برج میلاد ایده پیمانکار رستوران گردان بوده که در رسانه ها مطرح شده است و به هیچ عنوان تا به حال سرو چنین بستنی در برج میلاد انجام نشده است که با توجه به حرمت شرعی و اجتماعی چنین اقدامی ، شهرداری تهران پس از اطلاع از این امر دستور توقف موضوع را صادر کرده و مانع از انجام چنین طرحی خواهد شد.

اقدامات غیرمنتظره و لوکس مسئولان رستوران گردان برج میلاد در حالی یکی پس از دیگری جنجال ساز می شود که خوردن بستنی طلا هم از نظر بهداشتی و هم شرعی نادرست و حرام اعلام شده است.

بر اساس استفتایی که اخیرا از دفتر استفتائات مقام معظم رهبری صورت گرفته، خوردن بستنی‌هایی که در ترکیب آن از عنصر طلا استفاده شده باشد، حرام است.

پیش تر نیز معاون غذا سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت اعلام کرد: هیچ نوع طلای خوراکی تاکنون از وزارت بهداشت مجوز نگرفته است به همین علت عرضه بستنی طلا در رستورانها غیر مجاز است ضمن اینکه طلا یکی از انواع فلزات سنگین و ماده‌ای است که جذب بدن نمی‌شود کاملاً دفع می‌شود.

4545

منبع: جهان
"