سیاحت و تجارت نوشت:

بی‌تردید مهدی مهدوی‌کیا یکی از بهترین‌های فوتبال ایران در دو دهه اخیر است. با این موشک ایرانی هامبورگ، که پس از یک تجربه ناموفق در استیل‌آذین، به شهر باران، یعنی رشت رفته و به جمع داماشی‌ها پیوسته است،‌گفت‌وگویی کوتاه، اما متفاوت انجام دادیم که با هم می‌خوانیم.

مهدی مهدوی‌کیا، خلاصه و مفید؟
متولد 5 مرداد 1356 هستم، یعنی حالا که با شما صحبت می‌کنم، 34 سالم تمام شده و قدم به 35 سالگی گذاشته‌ام. مادرم از رفتن به بیمارستان وحشت داشت، به همین خاطر در منزل به دنیا آمدم. 7 تا برادر و 3 تا خواهر دارم و بچه دهم خانواده هستم. پدر و مادرم اصالتا اراکی هستند، اما من و همگی برادران و خواهرانم در تهران به دنیا آماده‌ایم.

عشق بزرگ زندگی‌تان؟
عسل، دخترم که به خاطر او، خیلی از پیشنهادات بازی در تیم‌های بزرگ اروپایی را در طول دوران بازی در بوندس‌لیگا رد کردم تا در تحصیلات عسل وقفه‌ای نیفتد.

چرا فقط یک فرزند؟
با توجه به مشغله‌ای که به عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای دارم، برای تنها دخترم عسل هم وقت لازم را جهت تعلیم و تربیت او کم دارم.

کدام شهر ایران را بیشتر دوست داری؟
شمال ایران،‌به خاطر ساحل دریا و آب‌وهوای آن.

کار دوم پس از فوتبال؟
نمایندگی انحصاری یکی از مارک‌های مشهور لباس نو‌زاد را در اختیار دارم. البته در بازار لوازم یدکی خودرو و واردات این لوازم هم سرمایه‌گذاری‌هایی داشته‌ام.

شبیه کدام شخصیت سیاسی و هنری هستی؟
شبیه هیچ‌کس! خودم هستم، یعنی مهدی مهدوی‌کیا و فکر می‌کنم از خیلی‌ از شخصیت‌های سیاسی یا هنری، هم مشهورترم، هم محبوب‌تر و هم موفق‌تر!

بازیگر یا خواننده مورد علاقه‌ات؟
عاشق عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان و محمد‌رضا فروتن هستم.

خصوصیات مهم هر کی از قومیت‌های زیر از نظر تو چیست؟
تهرانی‌ها: با معرفت و رفیق‌باز.
اصفهانی‌ها: زرنگ
کرد‌ها: با غیرت
لرها: شیرین
ترک‌ها: تعصب و نمونه ایرانی اصیل
شمالی‌ها: مهمان‌نواز

301 43

منبع: خبرآنلاین