حوادث یکشنبه ایران مورخه 20 شهریور 1390:

دزد ناشی به کاهدان زد

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از توابع استان زنجان، از دستگیری سارقی که 566 فقره چک باطله سرقت کرده بود، خبر داد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس،‌ سرهنگ محمد اکبری‌کنعان در این باره گفت: در پی مفقود شدن 566 فقره از چک‌های باطله در یکی از بانک‌ها در شهر ابهر، ماموران وارد عمل شده و با اقدامات گسترده موفق به شناسایی سارق شدند.

وی ادامه داد: با شناسایی سارق 52 ساله، متهم در داخل بانک دستگیر و به یگان انتظامی منتقل شد و اعتراف کرد: وقتی کارمند بانک محل کارش را ترک کرد، چک‌ها را سرقت کردم و متوجه شدم باطله هستند.

سومین فراری زندان اصفهان در مسجد سلیمان دستگیر شد

سومین نفر از 6 زندانی که از زندان مرکزی اصفهان فرار کرده بودند در شهر مسجدسلیمان در استان خوزستان دستگیر شد.

 به گزارش ایسنا، روز 10 تیر امسال 6 زندانی با حفر تونل از زندان دستگرد در استان اصفهان فرار کردند که با اقدام سریع مقامات قضایی و پلیس نفر نخست پرونده و طراح اصلی فرار از زندان، 3 روز پس از فرار، هنگام شنا در رودخانه دز شهر دزفول دستگیر شد.

بر اساس اعلام دادگستری اصفهان، دومین زندانی فراری هم پیش از این در کرمانشاه دستگیر شده بود و سومین زندانی هم در روزهای پایانی هفته گذشته توسط پلیس در مسجدسلیمان دستگیر شد. فرد دستگیر شده به جرم سرقت مسلحانه به 27 سال حبس محکوم است.

دستگیری غافلگیرانه متهمان 4 پرونده سرقت خشن در مشهد

در اجرای مرحله دیگری از طرح محله ای تشدید امنیت اجتماعی در شهر مشهد متهمان 4 پرونده سرقت خشن به طور غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد با اعلام این خبر گفت: تیمهای اطلاعات و عملیات پلیس طرح محله ای تشدید امنیت اجتماعی را در مشهد به اجرا گذاشتند.
سرهنگ پاسدار احد کریمی افزود: مهم ترین نتیجه اجرای این عملیات گسترده، دستگیری متهمان 4 پرونده از سرقتهای خشن بود.
وی در تشریح این عملیات غافگیرانه پلیس گفت: مأموران کلانتری 12 مشهد در پی اطلاع از یک مورد سرقت زورگیری به محل مورد نظر اعزام شدند.پلیس در این عملیات جوان 33 ساله ای که با تهدید چاقو و پنجه بوکس قصد سرقت از یک شهروند را داشت دستگیر کرد. این متهم از افراد سابقه دار و حرفه ای است و به موادمخدر اعتیاد دارد.
فرمانده انتظامی مشهد اظهار داشت: مأموران کلانتری شهید رجایی مشهد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی خود فردی را مشاهده کردند که با تهدید قمه قصد زورگیری از یک شهروند داشت.
افسران گشتی پلیس بی درنگ برای دستگیری این متهم وارد عمل شدند، اما او در اقدامی سریع وارد یکی از منازل مسکونی شد و با تهدید صاحبخانه به وسیله قمه، شیشه های منزل را شکست.
این فرد از راه پشت بام قصد فرار داشت که در نتیجه مأموران انتظامی با استفاده از قانون به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند و متهم را به دام انداختند.
حساسیت این عملیات برای مأموران انتظامی به این خاطر بود که سارق خطرناک وارد منزلی شده بود که یک زن تنها در آن بود، بنابراین احتمال آسیب رساندن به این خانم متصور بود و مأموران نیز به دلیل تأمین حفظ جان این شهروند با تاکتیک خاصی موضوع را پیگیری تا پس از فرار متهم از خانه برای دستگیری او وارد عمل شوند.
این مقام انتظامی در ادامه به دستگیری سارق نقابداری که با اسلحه پلاستیکی قصد سرقت از شهروندان داشت توسط مأموران کلانتری سناباد مشهد خبر داد و گفت: هوشیاری شهروندان در این عملیات باعث شد متهم گرفتار قانون بشود.
سرهنگ پاسدار احد کریمی در تشریح دستگیری متهمان چهارمین سرقت خشن گفت: سه زورگیر خیابانی در شهرک قاسم آباد مشهد با تهدید چاقو و توسل به زور از شهروندان سرقت می کردند و چندین مورد گزارش در خصوص اقدامهای مجرمانه آنان به فوریتهای پلیسی 110 واصل شده بود که تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.مأموران انتظامی با انجام تعقیب و مراقبتهای نامحسوس و با همکاری شهروندان، این متهمان سابقه دار و حرفه ای را دستگیر و روانه زندان کردند.
 /5656

منبع: خبرآنلاین