دکتر فرشیدی معتقد است که به موازات درس تمام ابعاد انسان باد در آموزش و پرورش رشد کند او می گوید اگر ما پزشک متخصی تربیت کنیم که توانایی برقرار ارتباط اجتماعی نداشته باشد آیا واقعا به مسئولیت خود عمل کرده ایم ؟
او با یک مثال می گوید در حال حاضر تنها به بعد علم آموزی در آموزش و پرورش توجه می شود و ابعاد دیگر در بسیاری از موارد مغفول مانده است او مثالی می زند و می گوید در حال حاضر اگر کلاسی بر فرض مثال معلم ریاضی حضور نداشته باشد سنسور های ما حساس است و مرتبا هشدار می دهد و آژیر می کشد اما آیا ما این حساسیت را مثلا روی آسیب های اجتماعی مثل بحث مواد مخدر ،انحرافات . ....را هم داریم .
آموزش و پرورش همانطور که در مورد ریاضیات برنامه دارد و از سال اول تا پایان 12 سال آن را ریز و مبحث بندی می کند باید برای مهارت های اجتماعی هم این تقسیم بندی را داشته باشیم .
4545