استاندار گیلان: گسترش روابط با کشورهای همسایه به خصوص روسیه یکی از اهداف مهم ما به شمار می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین ؛ دکتر اسدالله عباسی در دیدار با استاندار آستراخان روسیه در رشت گفت: آستراخان به عنوان دروازه تجارت روسیه محسوب می‌شود و گیلان هم می‌تواند استان تعیین کننده‌ای در توسعه همه جانبه روابط با این کشور محسوب شود.

وی با اشاره به ارتباط طولانی و قدیمی گیلان و روسیه و آمادگی برای گسترش روابط تجاری با آستراخان ، افزود: ما علاقمندیم برای گسترش و توسعه ارتباطات، هیات‌های تجاری را افزایش داده و از نمایشگاه بندر انزلی برای توسعه روابط با روسیه و آستراخان استفاده کنیم تا توانمندی‌های کشور و استان ما بیشتر شناخته شود.

استاندار گیلان همچنین خواستار برطرف شدن برخی مشکلات در مسیر کشتیرانی بین ۲ طرف شد و ابراز امیدواری کرد: خط هوایی بین ۲ استان هم فعال‌تر از گذشته به کار خود ادامه دهد.

استاندار آستراخان روسیه هم در این دیدار گفت : با وجود ۲ بندر در این استان ، حجم گردش کالا در آستراخان ۱۶ میلیون تن در سال است.

ایگور بابوشکین با اشاره به جشنواره بین المللی موسیقی کلاسیک در این استان، افزود: از همه کشورهای حاشیه دریای خزر دعوت می‌کنیم در این جشنواره شرکت و فرهنگ خود را در یک روز معرفی کنند.

وی همچنین از همایش رسانه‌ای سخنرانی سیاستمداران و دیپلمات‌ها در استان آستراخان روسیه خبر داد و گفت: از نمایندگان ایران هم دعوت می‌کنیم تا در این رویداد مهم شرکت کنند.

استاندار آستراخان روسیه با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی استاندار گیلان گفت: این موارد پیگیری خواهد شد تا هرچه زودتر برطرف شود.

ایگور بابوشکین در خاتمه از استاندار گیلان دعوت کرد تا به آستراخان روسیه سفر کند تا روابط اقتصادی و تجاری ۲ استان افزایش یابد.

ایگور بابوشکین استاندار آستراخان روسیه در پایان این دیدار به همراه دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان از نمایشگاه عکس «کاسپین، دریای دوستی» بازدید کرد.

46