هفته گذشته در برنامه تلویزیونی «خودمونی» با اجرای مهران رجبی از صدای اسطوره موسیقی کرمانجی استاد سهراب بخشی به عنوان بهانه ای برای خنداندن مردم استفاده شد.

کار ناپسند و غیر حرفه ای عوامل این برنامه در تمسخر ترانه فولکلور هنرمند موسیقی نواحی کرمانجی به خصوص از سوی اهالی موسیقی و هنر مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

همین گلایه ها هم باعث شد تا مهران رجبی لااقل دو بار از طریق فضای مجازی و یکی دو برنامه تلویزیونی از مردم خراسان شمالی و مردم ایران عذرخواهی کند.

این پایان ماجرای جنجال مهران رجبی- مرد همیشه حاضر در سریال ها و برنامه های مجری محور تلویزیون- درباره استاد سهراب بخشی بود.

اما معتقدم این اتفاق تلخ یک روی مثبت هم داشت.

تقریبا با اطمینان می توان گفت تا قبل از برنامه جنجالی مهران رجبی در توهین-خواسته یا ناخواسته- به صدای اسطوره موسیقی کرمانجی، خیلی ها شاید این صدا را شنیده بودند اما از خواننده هنرمند آن و یا حتی نوع موسیقی که مربوط به کدام ناحیه ایران است اطلاعی نداشتند.

اتفاق برنامه خودمونی اما باعث شد تا بسیاری از مردم با دیدن کلیپ برنامه خودمونی، به دنبال دانلود و شنیدن این ترانه فولکور بروند و آمار خیره کننده ای از دانلود و شنیده شدن صدای استاد بخشی به ثبت برسد.

حالا و پس از آن برنامه غیر کارشناسی و جنجالی، تعداد بی شماری از مردم، استاد بخشی را می شناسند. می دانند این ترانه مربوط به کجاست و بارها هم آن را شنیده اند.

از این زاویه ممنون جناب مهران رجبی و برنامه خودمونی هستیم که ناخواسته باعث شدند تا این ترانه و صدا و موسیقی زیبا به صورت گسترده ای شنیده شود.