۱ نفر
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
آداب حضور در اینستاگرام!

اگر بخواهم مقدمه بنویسم حتما طولانی می شود. پس نتیجه این که یک راست می روم سر اصل مطلب؛اصل مطلب هم آداب حضور در اینستاگرام و رفتار متقابل در برابر اقوام و خویشان و دوستان و... است.

وقتی یکی ما را فالو کرده و ما هم او را فالو کرده ایم از این به بعد مثل یک مهمانی باید آدابی را در مقابل هم رعایت کنیم.

وقتی یکی همیشه پست های ما را لایک می کند عاشق چشم و ابروی ما که نیست.لابد یا از عکس و مطلب خوشش آمده یا به احترام ما لایک کرده پس این دلیل نمی شود از زاویه بالا به او نگاه کنیم.

وقتی یکی پست های ما را لایک می کند البته که قرار نیست ما هم هر پستی که او گذاشت لایک کنیم شاید اصلا پست هایی که منتشر می کند مناسب روحیات ما نباشد و لایک کردن آن پست توسط ما به دلیل شرایط کاری مناسب نباشد اما می توانیم جهت تشکر مثلا استوری اش را لایک کنیم. لایک استوری که فقط ما می بینیم و خودش.

وقتی یکی همواره پست های ما را لایک می کند. وقتی او هم پست بدون مشکلی منتشر می کند مثلا عکس خودش یا فرزندش یا... اینجا ما هم وظیفه اخلاقی داریم تا پستش را لایک کنیم چون لایک یک طرفه مثل محبت یک طرفه است باور کنید.

بارها دیده و شنیده ام همین موارد باعث بروز دلخوری و اختلاف می شود.

وقتی یکی به مناسبتی مثلا روز خبرنگار، روز پرستار، روز دانش آموز، روز مهندس و... در پست یا استوری پیام می فرستد این نشانه محبت اوست. ملزم هستیم جوابش را بدهیم.
بعضی ها در این موارد جواب می دهند اما اگر جواب ندهند سنگین ترند؛مثلا وقتی مناسبت خاصی مرتبط با شغلشان را تبریک می گویی فقط به لایک کردن تبریک بسنده می کنند؛آخر این یعنی چه؟! یک کلام که می توانی بنویسی:«سپاسگزارم» نمی توانی؟!

و در آخر پیشنهاد می کنم کسانی که فالو دارید(منظورم بعضی دوستان و اقوام هست نه هنرمندان و سلبریتی ها) اگر هیچ وقت جوابتان را نمی دهند و محبت اینستاگرامی شما یک طرفه است اصلا اعصابتان را خرد نکنید با خیال راحت آنفالویش کنید و ذهن خودتان را درگیر این آدم های عجیب! نکنید.

می توانیم در زندگی واقعی هم همین کار را کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1621887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =