حوادث چهارشنبه ایران از زبان جام جم:

انهدام یکهزار باند ترانزیت موادمخدر
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی اعلام کرد: از آغاز سال جاری تاکنون یکهزار و 90 باند و شبکه ترانزیتی موادمخدر در کشور متلاشی شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد افزایش نشان می دهد.به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی روز گذشته در حاشیه حضور در مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی (197) با ارائه آمار 6 ماهه از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 250 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شد که این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش پیدا کرده است.وی با بیان این‌که میزان کشف موادمخدر از نوع شیشه نسبت به مدت مشابه سال قبل 140 درصد افزایش یافته است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 45 کارگاه تولید و توزیع مخدر شیشه در کشور شناسایی و منهدم شده است که این تعداد کارگاه، تامین‌کننده موادمخدر موارد نیاز شبکه‌ها و باندهای متلاشی‌شده بوده‌اند.رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر نیروی انتظامی با بیان این‌که ناجا با انجام اقدامات فیزیکی، انسداد مرزها و تجهیزات الکترونیکی توان خود را در مرزهای شرقی متمرکز کرده است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 85 درصد از کشفیات موادمخدر در مرزها و حاشیه مرزها کشف شده است و مابقی موادمخدر کشف شده در استان‌های مرکزی رخ داده است.به گفته وی، بیشتر کشفیات در مرزهای شرقی انجام می‌گیرد، به‌گونه‌ای که هر چقدر به مرزهای غربی نزدیک‌تر می‌شویم شیب کشف موادمخدر کمتر می‌شود.مویدی با اشاره به بحث مبارزه با موادمخدر صنعتی و روانگردان گفت: پیش از تصویب و ابلاغ قانون مبارزه با موادمخدر روانگردان، پلیس در مبارزه با تولید و توزیع‌کنندگان این مواد با خلأ قانونی مواجه بود اما با تصویب و اجرایی شدن این قانون، پلیس مبارزه با موادمخدر یکی از اولویت‌های خود را مبارزه با تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان این مواد روانگردان قرار داده و با قاطعیت با آنان برخورد خواهد کرد. وی در ادامه این نشست با رد برخی آمارهای منتشر شده مبنی بر معتاد بودن 80 درصد از جامعه دانشجویان کشور گفت: فرمانده نیروی انتظامی نیز پیش از این آمارهای ارائه شده از سوی برخی سایت‌ها مبنی بر مصرف موادمخدر از سوی 80 درصد دانشجویان کشور را رد کرده است. وی تاکید کرد: گزارش این سایت‌ها توهینی به جامعه دانشجویان است و این آمارها کذب است.گزارش دیگری حاکی‌است، یک محموله بزرگ موادمخدر روز گذشته توسط پلیس مبارزه با موادمخدر استان بوشهر کشف و ضبط شد.مأموران مبارزه با موادمخدر استان بوشهر طی عملیاتی محموله بزرگ موادمخدر را به مقدار 1750 کیلوگرم کشف و ضبط کردند. این محموله در 73 بسته به وزن یک تن و 460 گرم موادمخدر از نوع حشیش و 30 بسته به وزن 295 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک بوده است که عاملان قاچاق مواد مخدر قصد داشتند این مواد را با استفاده از یک دستگاه لنج باری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انتقال دهند که پیش از هر اقدامی دستگیر شدند.



انهدام 2 باند فساد و فحشا در شهرکرد
رئیس‌پلیس اطلاعات و امنیت عمومی چهارمحال و بختیاری، از انهدام 2 باند فساد و فحشا و دستگیری 18 نفر در این خصوص خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حجت‌الله خرم‌آبادی، رئیس‌پلیس اطلاعات و امنیت عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: مأموران پس از انجام کارهای اطلاعاتی از فعالیت 2 باند فساد و فحشا در شهرستان شهرکرد مطلع و موضوع را در دستور کار قرار دادند.وی افزود: پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم پلیس مشخص شد، 18 نفر از اراذل و اوباش با در اختیار داشتن چند منزل مسکونی خالی از سکنه، در نقاط مختلف شهرستان، اقدام به تشکیل 2 باند فساد و فحشا کرده و با اغفال زنان و دختران با آنان رابطه نامشروع برقرار می‌کنند.خرم‌آبادی گفت: در ادامه محل اختفای متهمان به صورت غیرمحسوس تحت کنترل پلیس قرار گرفته و پس از انجام اقدامات لازم در یک عملیات غافلگیرانه، تمام متهمان شناسایی و دستگیر شدند.با اعتراف متهمان، پرونده آنها برای صدور قرار قانونی تحویل مرجع قضایی شد. تحقیق در ارتباط با دیگر اعمال مجرمانه متهمان ادامه دارد.

 

شکایت پدرزن از داماد جاعل
با شکایت فردی از دامادش، پرده از راز جاعل حرفه‌ای برداشته شد.به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ گل‌صباحی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اعلام این خبر گفت: فردی با مراجعه به پلیس آگاهی گفت: دخترش بتازگی با جوانی که ادعا می‌کند مهندس رایانه است، ازدواج کرده و داماد تازه‌وارد به منزل رفت‌وآمد می‌کرده است که وی اتفاقی در وسایل دامادش تعدادی اسناد و مدارک مانند شناسنامه‌های بدون نام و دیگر مدارک جعلی مشاهده کرده که سریعا موضوع را به پلیس خبر داده است.کارآگاهان پس از اظهارات مرد شاکی، با حضور در محل و بازرسی از وسایل تازه‌داماد، تعدادی مدارک هویتی و تحصیلی جعلی کشف و ضبط کردند. گل‌صباحی افزود: کارآگاهان پس از اطمینان از صحت خبر و با انجام تحقیقات تکمیلی دریافتند متهم یک جاعل حرفه‌ای است که با اسناد هویتی جعلی پس از اغفال دختر شاکی، وی را به عقد خود درآورده است.

ماموران با شناسایی محل سکونت جاعل و تحت نظر گرفتن 72 ساعته محل، متهم را که قصد ورود به محل را داشت، دستگیر و در بازرسی از منزل وسایل مربوط به جعل، تعدادی شناسنامه، کارت پایان خدمت، مدارک تحصیلی، سند ازدواج و ... را کشف و ضبط کردند. رئیس پلیس آگاهی استان البرز خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌ها به جعل اسناد و مدارک مختلف اعتراف کرد و درخصوص چگونگی انجام اعمال خلاف خود گفت: با خرید اسناد و مدارک سرقتی از سارقان حرفه‌ای و با دست بردن در مدارک، هویت آنان را تغییر داده و به افراد متقاضی می‌فروختم.
 

 

خشم مادر 18 ساله جان نوزاد 16 روزه را گرفت
زن 18 ساله عصبانی که در پی شنیدن گریه‌های بی‌امان نوزاد 16 روزه‌اش، او را با ضربه‌های چاقو کشته بود پس از خودزنی دستگیر شد.به گزارش «جام‌جم»، ساعت 40/ 9 روز یکشنبه ـ 17 مهرماه ـ مردی با سامانه اورژانس (115) مشهد تماس گرفت و از زخمی شدن 3 عضو خانواده‌اش خبر داد و برای نجات آنها درخواست کمک کرد.دقایقی بعد ماموران اورژانس با حضور در محل حادثه که خانه‌ای در خیابان وحید بود، مشاهده کردند دیوارهای اتاق نشیمن و آشپزخانه آغشته به لکه‌های خون است و 2 زن و یک نوزاد با ضربه‌های چاقو زخمی شده‌اند.در پی این حادثه، آنها 3 زخمی درون خانه را به بیمارستان 22 بهمن مشهد منتقل کردند تا این‌که پزشکان در بررسی وضعیت آنها متوجه شدند نوزاد 16 روزه به علت شدت جراحات در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.با انتقال نوزاد 16 روزه به بیمارستان هاشمی‌نژاد، تلاش پزشکان برای نجات او آغاز شد اما ساعاتی بعد این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند و نوزاد پسر به دلیل شدت خونریزی جان باخت. در پی این حادثه، مسوولان بیمارستان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفتند و قتل کودک را خبر دادند. ماموران انتظامی با حضور در بیمارستان و تحقیق از مسوولان متوجه شدند، مرد جوانی که مدعی بوده پدر نوزاد است او را به بیمارستان آورده و دیگر خبری از او نیست.در مرحله بعدی تحقیقات پی بردند، مادر کودک و مادربزرگ او نیز زخمی شده و در بیمارستان 22 بهمن مشهد بستری هستند. ماموران در پی هماهنگی قضایی با بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرای مشهد، جسد نوزاد را به پزشکی قانونی منتقل کردند و جستجوهای پلیسی برای دستگیری پدر کودک آغاز شد. ماموران با مراجعه به بیمارستان و تحقیق از مسوولان آنجا متوجه شدند، مادر کودک خودزنی کرده؛ اما با تلاش پزشکان نجات یافته و مادربزرگ این خانواده نیز به طور سطحی زخمی شده ولی هر دوی آنها قادر به حرف زدن نیستند. در پی وقوع این حادثه، جستجوها برای یافتن پدر کودک برای افشای این حادثه دلخراش ادامه داشت تا این‌که وی چند ساعت پس از حادثه دستگیر شد.

پدر کودک با انتقال به مرکز پلیس بازجویی شد و گفت: 16 روز پیش تنها فرزندمان به دنیا آمد. در این مدت به دلیل وضعیت جسمانی همسرم، مادرش برای نگهداری از او به خانه‌مان آمده بود روز حادثه وقتی وارد خانه‌مان شدم، اثاثیه به هم ریخته بود چند بار همسرم و مادرش را صدا زدم اما پاسخی نشنیدم. با رفتن به اتاق نشیمن و مشاهده لکه‌های خون شوکه شده بودم. پسرمان با چاقو زخمی شده و کنار او مادر و مادربزرگ زخمی‌اش قرار داشتند.وی افزود: مادر همسرم که بشدت شوکه شده بود گفت، دخترش ـ همسر من ـ عامل این حادثه است و او ابتدا فرزندمان را زخمی کرده و بعد از زخمی کردن مادربزرگ خودزنی کرده است. در پی اظهارات پدر کودک، ماموران عازم بیمارستان شدند و به تحقیق از زن میانسال شاهد حادثه پرداختند. شاهد حادثه به پلیس گفت: روز حادثه من در اتاق نشیمن بودم که نوه‌ام گریه کرد و هر کاری انجام دادم تا آرام شود بی‌فایده بود. در این موقع دختر 18 ساله‌ام ـ مادر کودک ـ شستن ظرف‌ها را کنار گذاشت و نزدمان آمد. به شدت عصبانی بود و به زور کودک را از من گرفت وبا خود برد. دقایقی بعد صدای گریه‌های کودک بیشتر شد و به یکباره صدایش خاموش شد که بعد متوجه شدم او کودک را با چاقو مجروح کرده و سپس با حمله و زخمی کردن من، اقدام به خودزنی کرد.با آزادی پدر کودک، تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

/5656

منبع: خبرآنلاین