رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قانون اساسی موجود دارای ظرفیت‌های خوبی برای احقاق حقوق مردم و نظام است.

به گزارش خبرآنلاین آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی و شهرستانی حزب مردم‌سالاری با اشاره به انقلاب‌های اخیر در کشورهای منطقه، کار بزرگ و سخت آینده این کشورها را ساختار‌سازی صحیح و مناسب توصیف و تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران، همه مشقات مبارزه، تأسیس و تثبیت نظام جمهوری اسلامی، اداره جنگ و سازندگی با حضور پرشور و معتمدانه مردم به صورت معجزه‌آسایی برطرف شد، به‌گونه‌ای که ظرف دو سال ابتدای انقلاب، نظام جمهوری اسلامی تأسیس و انتخابات و رفراندم انجام و شرّ دشمنان نیز به خودشان باز گردانده شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات مهم و زیربنایی انجام شده پس از جنگ و در دوران سازندگی گفت: همان حضور و اعتماد مردم در طول انقلاب و پس از آن، به کمک سازندگی کشور هم آمد و دیدیم که با وجود منابع محدود ارزی و ریالی، چگونه با کمک نخبگان و مدیران و مردم پایه‌ها و زیربناهای کشور به سرعت ساخته و آماده شد و نیز ارتباطات بین‌المللی‌مان هم ترمیم شد.
اهم سخنان رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در ادامه بخوانید:
  • توسعه‌طلبی در طول سالیان پس از انقلاب هیچ گاه مدنظر حضرت امام و مسئولان نبوده است.
  • آنچه باعث گسترش ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی در جهان می‌شود، این است که براساس امکانات فراوان داخلی، مکتب اهل بیت(ع) و سرمایه انسانی مستعدی که داریم بتوانیم آن‌گونه کشور را بسازیم که سایر ملت‌ها خود به دنبال ما و راهکارهای ما باشند.
  • اعتماد مردم را سرمایه همیشگی انقلاب و نظام اسلامی است.
  • برای مردم در حال حاضر بسیار مهم است که فکر کنند با انجام انتخابات شرایط و امکانات کشور به نمایندگان واقعی‌شان واگذار و مسائل به تدریج حل خواهد شد.
  • اقدام عجولانه و دشمنانه سردمداران آمریکا و متحدان آنان، همراه با ارائه زودهنگام گزارش توسط دبیرکل آژانس انرژی اتمی و نیز نماینده حقوق بشر در امور ایران حاکی از ورود دشمنان به مرحله خطرناکی است که باید با تدبیر و هوشیاری و ایجاد وحدت ملی، شرایط پیش رو را مدیریت کنیم.
  • در این شرایط مهمترین ابزار و وسیله حفاظت ما در برابر توطئه‌های دشمنان وحدت ملی است و حضور پرشور مردم به مانند ابتدای انقلاب می‌تواند حلال مشکلات باشد.
  • راه درست این است که به صورت شفاف مردم را در جریان امور قرار دهیم و با بیان نقاط مثبت و منفی و آگاهی‌بخشی به مردم آنان را در انتخاب راه و مسیر درست کمک کنیم.
  • رسیدن به وحدت ملی کاری سخت نیست. جناح‌ها و گروه‌ها باید از انحصارطلبی دست بردارند و اجازه بدهند که مسئولان و نمایندگان مدنظر مردم از هر طیفی در انتخابات شرکت داشته باشند.
  • امید به اصلاح و بهبود امور را در هیچ شرایطی نباید از دست داد. امروز با آگاهی فزاینده ملت‌ها و گسترش وسایل ارتباطی و آگاهی بخشی می‌توان امیدوار بود که شرایط موردنظر مردم با تدبیر دلسوزان به تدریج تحقق یابد.
  • /212219
منبع: خبرآنلاین