رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در پیامی فرا رسیدن، یکم شهریور ماه، زاد روز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته ونامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا، روز پزشک را به تمامی طبیبان فرزانه و جامعه پزشکی تلاشگر استان، بویژه پزشکان سخت کوش و دانشجویان رشته پزشکی این دانشگاه تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،دکتر ارسلان خالدی فر در این پیام با گرامیداشت ایام سوگواری اربعین حسینی و یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت بویژه شهیده دکتر رضوان نورمند پزشک حاذق استان گفت: پزشک ضامن سلامت جامعه و امنیت روحی بیماران است که درد جسم را با روح بلند خود، در سایه لطف الهی التیام می بخشند.

وی با اشاره به اینکه مقوله سلامت در آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی جایگاه خاصی دارد اضافه کرد: حرفه مقدس پزشکی علاوه بر تندرستی و سلامت جسم، سلامت روح را نیز در برمی گیرد، بخشی از درمان بیمار با دارو و دیگر روش های طبی، و بخشی در گرو اطمینان بخشی روحی به بیمار است که با بیان، نگاه و القای پزشک تامین می شود.

دکتر خالدی فر خاطرنشان کرد: حرفه پزشکی با قداست، مجاهدت و ایثار آمیخته است و پزشکان از آن رو که با رنج ها و زندگی مردم عجینند، گروهی مرجع به شمار می آیند که در سبک زندگی و رفتار فردی و اجتماعی آحاد جامعه، تاثیری عمیق و شایان توجه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: جامعه پزشکی، سرمایه اجتماعی بزرگی است که می تواند الگوی عدالت و تعالی سلامت را به ویژه در دولت سیزدهم که اولویت اجتماعی آن سلامت و محرومیت زدایی است، تحقق بخشد.

وی یادآور شد: زاد روز حکیم الهی، ابو علی سینا را روز پزشک نامیده اند تا ایران اسلامی و ایرانی مسلمان، تمدن غنی آیینی خود را به یاد داشته باشد که تا امروز بر کدام قله ها قدم زده و نیز شخصیتی را الگوی طبابت بینگارد که هم به فکر سلامت جسم بیمار بود و هم در اندیشه سلامت روحش، هم پرهیز غذایی و جسمی می داد و هم پرهیز فکری و روحی.

وی در پایان، فرا رسیدن اول شهریورماه، زاد روز حکیم بوعلی سینای بزرگ و روز پزشک را به جامعه پزشکی به ویژه پزشکان شاغل در دانشگاه تبریک عرض نمود و اظهار امیدواری کرد: پزشکان عزیز در سایه ایزد منان، همواره هدف عالی شفابخشی را که فطرت آشنای تمامی انسان هاست، سرلوحه تلاش بی وقفه خود قرار دهند.

46

منبع: خبرآنلاین