دلار به 1500 تومان بازگشت.

چهار راه استانبول و خیابان فردوسی امروز غلغله بود. چنان که تامین امنیت آن نیازمند نظارت نیروی انتظامی بود. هجوم متقاضیان ارز بازار را شوکه کرده بود. دلار اولین نرخ امروز را با جهش 30 تومانی شروع کرد تا رکورد دیروز را به سرعت بشکند. تا میانه های روز خبر از دلار 1570 تا 1600 تومانی منتشر شد. درست زمانی که محمود بهمنی، رییس کل بانک مرکزی، در جلسه غیر علنی مجلس در حال توضیح شرایط بازار بود.
همزمان فعالان بازار از افزایش عرضه ارز از سوی صرافی های بانکی خبر دادند. خبری که موجب کاهش قیمت ها شد. اما این اتفاق چندان به کار بهمنی نیامد. چون برخی نمایندگان به توضیحاتی که تکراری انگاشتند، اعتراض کردند و جلسه را ترک می کردند.
حالا دلار در پایان معاملات امروز بین 1490 تا 1500 تومان داد وستد می شود . یورو هم از 2 هزارتومان تا فاصله قیمتی 1960 تا 1950 تومان کاهش یافته است.
با این وجود شمس الدین حسینی، وزیر امور اقتصادی و دارایی تلاش دارد تا مردم را قانع کند که گرانی ارز تعمدی نبوده است. آن هم در شرایطی که با یک افزایش عرضه اندک در بازار قیمت ها شکست. بهمنی هم همچنان وعده ارزانی بیشتر می دهد.وعده ای که بازار تاکنون بسیار شنیده ولی این بار درپی گرانی بی حد و حصر متقاضیان واقعی ارز چاره ای ندارند جز این که به این یکی هم دلخوش کنند.
با این وجود این پرسش برای بازار فعالان ارز باقی مانده است که اگر تعمدی در کار نبوده، پس یعنی بازار از دست در رفته یا این که نیرویی مهار نشدنی در بازار، ابزارهای کنترلی بانک مرکزی را از کار انداخته است؟
بدین ترتیب یک اظهارنظر تازه بازار را با هزار فکر و خیال تاره به تعطیلی برد.  

/3131

منبع: خبرآنلاین