فارس نوشت:

دولت درباره سفر به تایلند که سلامت مردم به خطر می‌افتد باید حساس باشد و از حرکت‌هایی که فرهنگ ایرانی - اسلامی ما را مخدوش می‌کنند و به اعتقادات مردم آسیب می‌زنند باید جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام موسی قربانی با انتقاد از نحوه برخورد مسئولان در ارتباط با سفر ایرانی‌ها به تایلند گفت: به خاطر بیماری آنفلوانزا سفر حج 88 متوقف شد اما با وجود بیماری خطرناک ایدز در کشوری مثل تایلند سفرها همچنان انجام می‌شود.
وی اظهار داشت: درباره سفر ایرانی‌ها به تایلند چند نکته قابل تأمل است که یکی از این موارد سرمایه ملی کشور است. ارزی که باید در جاهای مفید و ضروری مورد استفاده قرار گیرد برای چنین سفرهایی از کشور خارج می‌شود. یکی دیگر از موارد، بحث سلامت بهداشت جامعه است که دولت باید برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل شود همانطور که برای رفتن به حج، مقررات می‌گذارند مثل سال 88 که به دلیل شیوع آنفلوانزا جلوی برخی از سفرهای معنوی گرفته شد باید برای چنین سفرهایی که خطر ابتلا به بیماری‌هایی چون ایدز وجود دارد مقرراتی لحاظ کنند.
عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: دولت درباره سفر به تایلند که سلامت مردم به خطر می‌افتد باید حساس باشد و از حرکت‌هایی که فرهنگ ایرانی - اسلامی ما را مخدوش می‌کنند و به اعتقادات مردم آسیب می‌زنند باید جلوگیری شود.
وی ادامه داد: حداقل تکلیف مسئولان در این باره برنامه‌ریزی است. نباید به هر شکلی در کشور پول در بیاوریم. عده‌ای از سفر به تایلند سودهای زیادی به جیب می‌زنند. نظام ما اسلامی است و این را نباید از یاد ببریم.
این نماینده مجلس درباره مسئولیت سنگین مسئولان گردشگری کشور در این خصوص گفت: مسئولان مرتبط با موضوع گردشگری باید رگه حساسیتی نسبت به ارزش‌های نظام داشته باشند و قائل به اباحه‌گری نباشند.
حجت‌الاسلام قربانی افزود: موضوعات اینچنینی باید کارشناسی دقیق شوند تا جلوی بعضی مسائل از جمله تهدید فرهنگ اسلامی و سلامت مردم گرفته شود.
47232

منبع: فارس