رییس‌جمهور گفت: سیاست بدون اخلاق معنایی جز وحشی‌گری ندارد.

در ادامه گزيده اي از سخنان محمود احمدي‌نژاد در مصاحبه با روزنامه تلگرافو و شبكه تلويزيوني اكوادور مي آيد: 
  • اين‌كه ارزش‌هاي انساني تحت هر عنواني كنار گذاشته شود به زيان بشريت است. اگر در سياست، اخلاق كنار گذاشته شود، دروغ و فريب حاكم خواهد شد و در چنين صورتي است كه فردي تصميم مي‌گيرد براي پيروزي در انتخابات، جنگ راه اندازد و براي غارت نفت خاورميانه عراق را اشغال كرده و بيش از يك ميليون انسان را كشته و زخمي كند. سياست بدون اخلاق معنايي جز وحشي‌گري ندارد بنابراين بشريت فارغ از دين و مذهب نيازمند عدالت و اخلاق هستند. 
  • حقوق بشر ابزار سياسي براي كوبيدن بر سر مخالفين نيست بلكه موضوع مقدسي است كه همه بايد براي انجام كامل آن تلاش كنند تا انسانيت حاكم شود. بايد انسان‌هاي صالح بر جهان حكومت كنند و حضرت مسيح و امام مهدي(عج) كه عاشق حقيقي انسان‌ها هستند بايد در كنار هم بيايند و در تمام جهان عدالت را حاكم كنند. 
  • ايران و اكوادور در اكثر موضوعات بين‌المللي ديدگاه مشتركي دارند. هر دو دولت معتقديم كه دخالت قدرت‌هاي بزرگ در امور ساير كشورها به زيان صلح و امنيت است و هيچ كس حق دخالت در امور ساير ملت‌ها را ندارد و بايد به استقلال و حق حاكميت ملت‌ها احترام گذاشته شود.
دليل مخالفت با دانش هسته اي ايران
  • جمهوري اسلامي ايران بيشترين همكاري را با آژانس بين‌المللي اتمي داشته است و طبق توافق‌نامه به همه سوالات اساسي آژانس پاسخ داده است اما هنوز عده‌اي بهانه مي‌گيرند و چنين ادعا مي‌كنند كه ايران تلاش دارد يك بمب بسازد و در حالي كه يك بمب در مقابل ده‌ها هزار بمب اتم آن‌ها چه كاربردي مي‌تواند داشته باشد؟ ضمن اينكه ايران به لحاظ اعتقادي بمب اتم را قبول ندارد. 
  • در منطقه خاورميانه برخي كشورها و رژيم صهيونيستي بمب اتم دارند اما آمريكا با همه آنها روابط نزديك و خوبي دارد و سوال اين است كه اگر داشتن بمب اقدامي زشت و غيرقابل قبول است بايد براي آمريكا و صهيونيست‌ها هم چنين باشد. 
  • سلطه‌گران با ملت ايران دشمني ديرينه دارند و جمهوري اسلامي ايران را مانع تسلط خود بر خاورميانه مي‌دانند و گرنه در گذشته از حكومت ديكتاتوري در ايران حمايت مي‌كردند كه اعتقادي به انتخابات و آزادي نداشت و اتفاقاً همان موقع تصميم گرفتند انرژي اتمي در اختيار ايران قرار دهند و شش قرارداد از سوي آمريكا و متحدين اروپايي آن با ايران در اين زمينه بسته شد اما به محض اينكه انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد و مردم از انتخابات و آزادي برخوردار شدند آنها نيز اين قراردادها را كنار گذاشته و با ملت ايران دشمن شدند.
آمريکا دوست کشورهايي که انتخابات آزاد تجربه نکرده اند
  • در منطقه ما كشورهايي هستند كه در عمر سياسي خود حتي يك انتخابات برگزار نكردند و زنان اجازه رانندگي هم ندارند ولي دولت آمريكا با آنها از روابط صميمي و نزديكي برخوردار است و در خصوص آنها هيچ ادعايي در مورد دموكراسي و حقوق بشر و آزادي مطرح نمي‌كند. 
  • اقدامات دوگانه دولت آمريكا نشان مي‌دهد كه هر دولتي زير بار سلطه‌اش نرود هر چقدر هم كه آزاد باشد متهم است و هر رييس‌جمهوري كه بخواهد از حقوق ملت‌ خود دفاع كند از نگاه ضد حقوق بشر محسوب مي‌شود اينكه روزنامه آمريكايي در مقاله‌اي رييس‌جمهور اكوادور را مورد اتهام قرار مي‌دهد بخاطر اين است كه آقاي كره‌آ قصد دارد از حقوق ملت خود دفاع كرده و نمي‌خواهد منابع ملت خود را در اختيار آمريكا قرار دهد. 
  • دولت آمريكا قصد دارد دوره استعمار را با زور تفنگ و با شعار دموكراسي و آزادي احياء كند و امروز دولت آمريكا به دنبال دموكراسي با تفنگ است. 
  • امروز ديگر شرايط تغيير كرده و ملت‌ها بيدار شده و به صحنه آمدند و به همين دليل است كه هر جا انتخابات آزاد برگزار مي‌شود دولت‌هاي ضد امپرياليسم روي كار مي‌آيد. 
پيام ملت ايران براي ملت‌هاي آمريكاي جنوبي
  • مردم اكوادور در مراسم استقبال هم حرف ملت‌هاي آمريكاي لاتين را زدند و هم حرف ملت ايران را و اينكه آينده از آن ملت‌هاست و ظلم و تجاوز جايگاهي در آينده جهان نخواهد داشت و موج بيداري در دنيا آغاز شده است و به فضل الهي ظلم و استعمار ريشه‌كن خواهد شد.

/2727

منبع: خبرآنلاین