محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه ملت ما شرکت کرد.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

دليل اصلي غيبت آقاي احمدي‌نژاد چه بوده است؟ واقعا فقط به‌خاطر وجود آقاي هاشمي در رياست مجمع است كه رئيس‌جمهور در جلسات حاضر نمي‌شوند؟

نمي‌دانم. اين سوال بايد از خود آقاي احمدي‌نژاد بشود.

رايزني‌اي داشته‌ايد كه آقاي احمدي‌نژاد در جلسات حضور پيدا كنند؟

بله چندباري اين كار را كرديم.

پيش بردن كارهاي كشور نبايد جداي از دعواهاي سياسي و اختلافات شخصي باشد؟

اين مسئله را شما خبرنگاران بايد از آقاي احمدي‌نژاد سوال كنيد. حتما ايشان يك دلايلي براي غيبت دارند و يك چيزهايي در ذهنشان هست. وقتي ‌كه ايشان اين مسائل را بگويد بهتر مي‌توان قضاوت كرد كه چرا ايشان به مجمع تشخيص نمي‌آيد.

 اين روزها انتقاداتي به تمام دولت‌هاي پس از انقلاب مي‌شود و يك نكته مشترك را از دولت بازرگان تا امروز گرفته عنوان‌گذاري مي‌كنند كه اين دولت‌ها يا ليبرال يا وابسته يا منحرف بوده‌اند

اين تحليل بدبينانه‌اي از تاريخ انقلاب است كه گفته شود دولت‌هايي كه همه پس از انقلاب آمده‌اند همه منحرف و وابسته و ليبرال بوده‌اند. اين نيست. تمامي دولت‌هاي پس از انقلاب در چارچوب نظام حركت كرده‌اند. اما به برخي از اين دولت‌ها در زمينه اقتصادي يا فرهنگي نقد وارد بوده است و يك انحرافاتي داشته‌اند. برخي در زمينه فرهنگي يك انحرافاتي داشته‌اند. برخي در زمينه‌هاي سياسي انحرافات و كاستي‌هايي داشتند. اين مسئله درست است كه هيچكدام از اين دولت‌ها كامل نبوده است اما اين‌كه گفته شود همه اين دولت‌ها وابسته بوده‌اند حرف درستي نيست.

 احتمال كنار گذاشته شدن آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در پست رياست مجمع تشخيص چقدر است؟

تا آنجايي كه من از رهبري شناخت دارم، رهبري هيچ‌وقت بنايشان نبوده كه افراد با تجربه و قديمي از اداره كشور كنار گذاشته شوند ولي عملكرد خود افراد هم خيلي مهم است. من هنوز با آقاي هاشمي صحبتي نكردم كه ايشان مي‌خواهند بمانند يا مي‌خواهند بروند.

مدتي است كه گمانه‌زني‌ها و اخباري مبني بر استعفاي آقاي هاشمي از رياست مجمع تشخيص منتشر مي‌شود و رهبري هم با استعفاي ايشان مخالفت كرده‌اند، اين خبر صحت دارد؟

نه صحت ندارد. اينها همه گمانه‌زني است.

همزمان با اين قبيل اخبار خبرهايي منتشر مي‌شود كه آقاي رحيمي گفته مي‌شود كه قرار است به تركيب مجمع اضافه شوند

اينها همه از اختيارات رهبري است. رهبري هميشه عناصري از دولت‌ها و هر سه دولتي كه تا به امروز بوده‌اند در مجمع عضو مي‌كردند يا از مجلس و قوه قضاييه كه تعاملات بيش‌تر شود.

1717

منبع: خبرآنلاین