11 فیلم سینمایی و تلویزیونی در تعطیلات پایانی هفته از شبکه‌های مختلف سیما نمایش داده می‌شود.

علی افتخاری: این فیلم‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه 11 و 12 اسفند‌ماه از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار، تهران و شما روی آنتن می‌رود.
نام فیلم و کارگردان
شبکه
زمان پخش
خلاصه داستان
بازیگران
«روز سوم»، محمدحسین لطیفی
یک
پنجشنبه 11 اسفندماه ساعت 22
برادری در شرایط بسیار سخت و پیچیده‌ مجبور می‌شود، خواهر کوچک خود را پنهان کند تا بتواند شبانه از میان نیروهای بعثی عراق که خانه را محاصره کرده‌اند، فراری دهد و...
باران کوثری، پوریا پورسرخ، برزو ارجمند، مجید یاسر، مهدی صبایی، شهرام قائدی
 
«توستر شجاع به مدرسه می‌رود»، رابرت سی. رامیرز، 1997، آمریکا (انیمیشن)
دو
پنجشنبه 11 اسفندماه ساعت 14:30
یک دانشجوی دامپزشکی که مشغول نوشتن پایان‌نامه تحصیلی خود است، تعدادی حیوان را که مورد آزار دیگران قرار دارند از خیابان‌ها یا خانه‌های آنان جمع کرده و در اتاقی به همراه وسایل برقی خود نگهداری و درمان می‌کند. در اثر اختلال در جریان برق کلیه اطلاعات رایانه‌ای مربوط به پایان‌نامه دانشجویی جوان پاک می‌شود و ...
-
 
«کمی دورتر»، مجید اسماعیلی (تلویزیونی)
دو
جمعه 12 اسفندماه ساعت 23
فرخ و منیر زوجی سالخورده‌ هستند که 30 سال است در ایستگاهی دورافتاده سوزنبان قطار هستند. پیرزن (منیر) آرزوی زیارت حضرت معصومه را دارد، اما تا به حال نتوانسته است همسرش را تنها بگذارد، تا این که درشب تولد حضرت معصومه (س) خوابی می‌بیند که سرآغازاشتیاق او برای زیارت حرم ایشان در قم است.
حشمت‌الله قاسمی، محمد بزرگمهر، علیرضا وحیدی‌نیا آمده
«دادا»، ایرج قادری
سه
پنجشنبه 11 اسفندماه ساعت 23:30
دادا به هنگام ازدواج به خان قطعه زمینی را می‌دهد تا مزاحم او نشوند، ولی پسرانش به مجلس عروسی او می‌آیند و دادا از این قضیه خشمگین می‌شود و در صدد انتقام از او بر می‌آید و ...
ایرج قادری، فخری خوروش، جمشید مشایخی
 
«آخرین قطار»، دیگو آرسواگا، 2002، آرژانتین، اسپانیا، اروگوئه (برنده جوایزی از جوایز گویا، جشنواره جهانی فیلم مونترال، جشنواره بین‌المللی فیلم وایادولید، جوایز آریل و ...)
چهار
جمعه 12 اسفند ماه ساعت 12:30
سه پیرمرد بازنشسته‌ شرکت راه آهن که دوستی نزدیکی با همدیگر دارند و صاحب تشکیلات و انجمنی به نام دوستان راه آهن هستند، با خبر می‌شوند یک جوان تازه به دوران رسیده و پولدار می‌خواهد آخرین لوکوموتیو تاریخی که متعلق به قرن نوزدهم اروگوئه است به یک کارگردان هالیوودی آمریکا بفروشد.
 
فدریکو لوپی، هکتور آلتریو، خوزه سوریانو
 
«اقاقیا»، جینسی تسوجی، 2009، ژاپن
چهار (سینما 4)
جمعه 12 اسفندماه ساعت20:30
تاکورا حاصل ازدواجی ناموفق است و از نبود پدر رنج می‌برد. زمانی که مادرش مجبور می‌شود برای مدتی شهر را ترک کند. او را نزد دائی ماجین مرد میانسالی که همه اهالی او را دوست دارند می‌سپارد.
دائی ماجین که خود به دلیل از دست دادن فرزندی به سن و سال تاکورا سخت ناراحت است، در مدت اقامت تاکورا در خانه‌اش برای او پدری می‌کند.
آنتونیو اینوکی، ریوگا هایاشی، اری ایشیدا
«نیکلا کوچک»، 2009، فرانسه و بلژیک (نامزد جایزه بهترین فیلم از جوایز فیلم اروپا، نامزد جایزه سزار بهترین فیلمنامه اقتباسی)
تهران (تماشاخانه)
پنجشنبه 11 اسفندماه ساعت 13:30
نیکلا پسر بچه‌ای است که با والدینش زندگی راحتی دارد. بعد از تولد برادر یکی از همکلاسی‌هایش او و دوستانش همه چیز را از چشم نوزاد تازه متولد‌شده می‌دانند. نیکلا از میان صحبت‌های دوستانش احساس می‌کند او هم قرار است برادر کوچکی داشته باشد و باید تا دیر نشده جلوی این اتفاق را بگیرد و گرنه والدینش او را رها می‌کنند و ...
ماکزیم گدار، والری لمرسیه، کاد مراد
«من پلیس نیستم»، فرهاد گلی و سیروس جوکار (تلویزیونی)
تهران
جمعه 12 اسفندماه ساعت 13:30
سعید سارق عتیقه است که توسط پلیس دستگیر شده و پس از سه سال آزاد می‌شود تا هم‌دستانش شناسایی شوند. پلیس برای زیر نظرداشتن او از خانه برزو که روبروی محل اقامت سعید است استفاده می‌کند. خانواده برزو بسیار فضول و در عین حال ساده هستند که باعث دردسر پلیس می‌شوند و...
رضا ناجی، سعید تهرانی، مهران غفوریان، علی سلیمانی، سحر ولدبیگی، امیر نوری، ملکه رنجبر
«عملیات ناممکن»، 2003، کانادا
تهران
جمعه 12 اسفندماه ساعت 22:30
سه سارق حرفه‌ای تصمیم می‌گیرند طرح یک سرقت را به رقابت بگذارند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند از اسلحه و خشونت استفاده نکنند. قبل از شروع کار، یک سارق دیگر وارد خانه یکی از آن‌ها شده، طرح را ربوده و آن‌ها را مجبور می‌کند خواسته‌هایش را برآورده کنند.
رایان رینولدز، کریستین بوث، یوریس یارسکی
 
«ریشه در آسمان»، بیژن شیرمرز (تلویزیونی، تولید صداوسیمای مرکز مازندران)
شما
پنجشنبه 11 اسفندماه ساعت 23
دکتر فرهاد امینی استاد جوان دانشگاه به دنبال تصویب پروژه‌ای است که مدت پنج سال برای آن زحمت کشیده است، پروژه‌ای برای متحول کردن محصول برنج منطقه مازندران که به بهانه مقرون به صرفه نبودن از سوی صارمی یکی از مدیران ارشد منطقه مسکوت مانده است.
محمدرضا صمیمی ، پویا امینی، مینا رحمان‌زاده، محسن حکیمی
 
«سفری برای صفر»، حسن جوانبخت (تلویزیونی، تولید صداوسیمای مرکز خوزستان)
شما
جمعه 12 اسفندماه ساعت 13:30
صفر به تازگی به خدمت سربازی رفته است. رعنا دختر عموی او و نشان کرده‌اش برای ازدواج است. فرامرز پدر صفر با گودرز پدر رعنا بر سر زمین‌های پدری اختلاف دارد. فرامرز عقیده دارد که نباید زمین‌ها را به دهیاری سپرد؛ چرا که کوهیار مسئول دهیاری فردی خام و بی‌تجربه است.
امیر مولوی، محمود مقامی، متین صفرپور، روژین هدایتی
 

5858
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها