لامبورگینی تمامی ایده‌های عجیب طراحی‌اش را یک جا در آونتادور J جمع کرده تا آن را به جنگنده‌ای برای جاده‌ها تبدیل کند. برای این خودروی یک‌میلیون یورویی با قدرت 700 اسب‌بخار هیچ محدودیت سرعتی وجود ندارد.

محبوبه عمیدی: طراحان لامبورگینی همیشه ایده‌های متفاوتی داشته‌اند و این نگاه متفاوت و گاهی عجیب به یکی از مؤلفه‌های انتخاب آنها تبدیل شده اما می‌شود گفت از زمانی که لامبورگینی به یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن تبدیل شده، ایده‌های عجیب طراحان آن اغلب کارایی خوبی داشته است. یکی از نمونه‌هایی که می‌تواند این ادعا را اثبات کند، نمونه تازه آونتادور J است که تنها یک نمونه از آن تولید شده و همین یک نمونه پیش از رونمایی در نمایشگاه خودرو ژنو به مبلغ 2میلیون و 750هزار دلار خریداری شده است.

به گزارش گیزمگ، این نمونه استثنایی ترکیبی از تازه‌های مهندسی، طراحی و علم مواد است و می‌توان آن را جنگنده‌ای دانست که برای حرکت در جاده‌ها تولید شده است.  

در نگاه اول همه مؤلفه‌های طراحی لامبورگینی به چشم می‌خورند و به نظر می‌رسد این آونتادور یک LP 700-4 است که سقفش برداشته شده، شیشه جلو ندارد و به شکلی غیرعادی به زمین نزدیک شده است. اما در حقیقت اغلب بخش‌های این خودرو جدید است و شاید بتوان طراحی آن را اندکی متأثر از مکلارن استرلینگ موس دانست. نکته جالب‌توجه اینکه که ارتفاع این خودرو تنها 1110 میلیمتر است!

طراحان برای کاهش وزن این خودرو سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای آن را حذف کرده‌اند. در عمل هم بعید به نظر می‌رسد راننده این آونتادور با قدرت 700 اسب‌بخار در حالی که دارد پا را روی پدال گاز فشار می‌دهد و می‌داند که محدودیتی برای سرعت خودرو اعمال نشده، فرصتی برای نگاه کردن به این صفحه نمایش داشته باشد.

لامبورگینی برای کاهش بیشتر وزن، بخش‌های داخلی خودرو و صندلی‌ها را هم با پوششی سبک از جنس فیبرکربن پوشانده که Carbonskin نام دارد.

قسمت جلوی این خودرو نسبت به نمونه‌های مشابه آن باریک‌تر طراحی شده و دریچه‌های متعدد ورود هوا در آن تعبیه شده است. چند آینه کاملا بی‌مصرف هم برای مشاهده عقب خودرو در دو طرف بدنه آن و قسمت میانی جلو قرار داده شده و دو شیشه کوچک برای انحراف جریان هوا روبروی راننده و سرنشین دیگر خودرو پیش‌بینی شده است. موتور 6.5 لیتری این آونتادور با آرایش V12 و توان 700 اسب‌بخار در محور عقب آن قرار گرفته، توسط باله‌هایی از جنس فیبرکربن و یک اسپیلیتر بزرگ احاطه شده و 4 لوله اگزوز از جنس کروم نیز در این بخش تعبیه شده‌اند. چرخ‌ها از جنس آلومینیوم با پره‌های کربنی هستند که می‌توانند ترمزها را خنک کنند.

هیچ محدودیتی برای سرعت تعریف نشده و همه چیز به توان راننده برای کنترل خودرو و دوام او در برابر جریان بادی که به کلاه ایمنی الزامی او برخورد می‌کند، سپرده شده است. انتظار می‌رود این خودرو که می‌تواند نماد آینده تولیدات لامبورگینی باشد، محبوبیت خوبی کسب کند و در تجربه نیز موفق باشد. خبر بد هم اینکه از لامبورگینی آونتادور J تنها یک نمونه ساخته شده و همان یک نمونه هم به ارزش یک‌میلیون یورو پیش از آنکه برای رونمایی به نمایشگاه ژنو بیاید به فروش رفته است.    

 53273

منبع: گیز مگ

برچسب‌ها