افزایش قیمت سوخت باعث شده فورد، فیستای جدید را که از فناوری ECOnetic بهره می‌برد، وارد بازار کند. این خودرو با کمترین میزان اتلاف انرژی، در هر 100 کیلومتر تنها 3.3 لیتر گازوئیل مصرف خواهد کرد.

محبوبه عمیدی: شرکت خودروسازی فورد تصمیم گرفته با ورود فیستای جدید این شرکت به بازار با یک تیر دو نشان بزند، هم سهم قیمت روزافزون سوخت از بودجه خانواده‌ها را کاهش دهد و هم میزان آلایندگی محیط‌زیست را به کمک فناوری جدید ECOnetic به حداقل ممکن برساند. مصرف فیستای تازه این شرکت که از فناوری ECOnetic بهره می‌برد و کمترین اتلاف انرژی را در میان خودروهای فورد دارد، تنها 3.3 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد بود.

به گزارش گیزمگ، موتور دیزلی Duratorq TDCi این فیستا به حجم 1.6 لیتر، گشتاور نیرویی معادل 205 نیوتن‌متر تولید می‌کند. مصرف گازوئیل آن بسیار اقتصادی و در هر 100 کیلومتر 3.3 لیتر است و در هر کیلومتر تنها 87 گرم دی‌اکسیدکربن تولید خواهد کرد.

فورد فیستا

در این خودرو علاوه بر اینکه یک موتور اختصاصی با بالاترین بهره‌وری سوخت ممکن به کار گرفته شده، استفاده از فناوری ECOnetic در سایر بخش‌ها نیز به کاهش مصرف آن کمک کرده است. به عنوان مثال می‌توان به فناوری روشن/خاموش خودکار این خودرو اشاره کرد که در هنگام توقف خودرو، موتور آن را خاموش می‌کند یا سیستم بازیافت هوشمند انرژی که انرژی حاصل از ترمز گرفتن راننده را دریافت کرده و به باتری‌ها انتقال می‌دهد. در کنار این فناوری‌ها راننده می‌تواند با انتخاب حالت Eco بازخورد شیوه رانندگی خود را از خودرو دریافت کند یا از نشانگر تعویض دنده که بهترین زمان برای تغییر آن را نشان می‌دهد، برای صرفه‌جویی بیشتر در مصرف سوخت استفاده کند.

فورد فیستا

موتور این خودرو در انگلستان ساخته می‌شود اما خط تولید آن در کارخانه فورد در کلن آلمان قرار دارد. این خودرو در دو نمونه 3 و 5 در وارد بازار خواهد شد و با توجه به نیاز بازار امکانات متعددی به آن اضافه خواهد شد. متخصصان فورد می‌گویند نیمی از خودروهای این شرکت که در سال 2012 در قاره اروپا به فروش می‌روند از فناوری ECOnetic  برخوردار خواهند بود و سهم این خودروها از بازار این شرکت در سال آینده میلادی به دوسوم افزایش خواهد یافت.

خریداران فورد فیستای جدید در لندن معاف از مالیات هستند اما وضعیت در آمریکای شمالی چندان مطلوب فورد نیست. نرخ مبادله ارز امکان فروش ارزان و فراوان این خودرو را از فورد می‌گیرد، از سوی دیگر ارتقای کارخانه این شرکت در مکزیک برای تولید موتورهای دیزلی بیش از 350 میلیون دلار هزینه خواهد داشت و کارشناسان فورد می‌گویند با توجه به عدم‌استقبال از خودروهای گازوئیلی در آمریکای شمالی و جنوبی هزینه این مبلغ چندان توجیه‌پذیر به نظر نمی‌رسد.

 53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 205364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
    12 26
    مرگ بر آمريكا.!!!!!!!!!!!!!!!
    • علی US ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      23 6
      الان این حرف تو چه ربطی داره؟ ...فکر نمی کنی جای مرگ کسی یا ملتی خواستن یه ذره فکرتو بکار بندازی و با پیشرفت عقب ماندگی هاتو جبران کنی؟ این مسلمانی که مرگ کسی را بخواهیم؟
    • سینا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
      15 2
      خودت تو آمریکا چی کار می کنی ! اگه جات خیلی بده پاشو بیا دیگه !
    • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
      10 4
      برای تو متاسّفم .تو مسلمان نیستی .چون یک مسلمان هیچ موقع حتی خواهان مرگ یک کافر نیس چه رسد به ادمهایی که دارای کتاب مذهبی می باشد . شما ادمهایی هستید که باید شما رو به خدا واگذار کرد .
    • محمد IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
      12 0
      من واقعا باور نمی کنم اینهمه آدم حس کنایه و طنز این کامنت رو (مرگ...)نفهمیده باشن!!!
    • بدون نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
      7 0
      بابا جمله این بنده خدا کنایه آمیز بود ، علامت تعجب (!) رو ندیدید ؟
    • iman IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
      0 0
      به بدون نام: دوست عزیز خیلی ها معنی برداشتی از قرآن رو مبنای کشتن کافران می دونن که درست نیست و باید تفسیرش کرد، ...
  • مراد بیک IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    17 0
    ایران خودرو ما چی . باید پمپ بنزین عقب سمند و 405 بست و راه افتاد . صحبت لیتر و کاهش و بهره وری که نیست
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    14 0
    بهتر بودقیمت این خودرو را هم می نوشتید تا با خودروهای ساخت داخل مقایسه شود و معلوم شود .... خداکند امسال که یکی از شعارهای مهم اقتصادی حمایت از تولید ملی است جائی هم برای ملت(یعنی مصرف کنندگان)در این حمایت منظور گردد.
  • حسین IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    20 1
    من نمیدونم چرا این خودروها رو تعرفه وارداتشو کم نمیکنن ( صفر) که وارد بشه و مردم راحت یشن و به مخیط زیست و اقتصاد کشور کمک کنه .... تا کی میخواین از خودروسازهای ... داخلی حمایت کنید ؟!!!!
    • مهدی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۱
      5 0
      واقعا نمی‌دونی چرا؟؟؟ خوب بعدش این سود کلانی که ایران خودرو و سایپا در میارن چطوری جبران کنن؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    17 0
    چرا از این نوع ماشینها جای پراید و پژوی 20 سال پیش به ایران نمیاد؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    18 0
    قابل توجه ایران خودرو و سایپا!
  • مظلوم IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
    14 0
    خودروساز داخلی ....
  • بدون نام IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    3 19
    اونا یه عمره دارن ماشین میسازن حالا ما اول راهیم تازه تحریم هم هستیم. به نظر من همین چیزایی که میسازیم تو این گیروداد بیان کننده ی خیلی چیزاست. من حاضرم 20 ملیون پول بدم سوار ماشین ساخت خودمون بشم نه غریبه باید از تولید داخل حمایت کرد.
    • نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
      8 0
      صبح شد بيدار شو
  • amir IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۰
    5 0
    با سلام اگه این ماشین با این خصوصیات وارد ایران بشه از نظر اقتصادی خیلی میتونه با صرفه باشه
  • امیر IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۳
    2 1
    آقا از این ماشینا به ما هم بدین گازوییل رو 2000 تومن هم می خریم
  • بدون نام IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۶
    3 0
    فورد فیستا - گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر ( پژو ۴۰۵ ، ۱۵۰ است) مصرف ۳.۳ پراید - گشتاور 100 نیوتن متر ، قدرت ۶۰ اسب بخار ، مصرف ۷.۵ . . جالبه بدونین پراید هم یک زمانی مدلی از فورد بوده، البته این ماجرا مال خیلی قبله!!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۲
    2 0
    اصلا مدیران ... صنایع کشور چنین خودروهایی را نمی بینند .فقط دنبال برابری قیمت بنزین داخلی با امریکا و انگلیس هستند.وایجاد سرویسهای همگانی در حد افغانستان.....
  • یاسین A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
    0 0
    سلام دوستان این ماشینها دربه داغون به پرایدمون نمیرسه پراید برای خودکشیهای پیشرفته ساخته شده کسی ازجونش سیر شده خودشو دارنزنه که باابرو خانواده اش بازی بشه باپراید اینکارو میکنه که کلاس کارش بالا باشه واقعا بهترین وارزانترین ماشینها تو سطح دنیا تولید میشه با نصف قیمت پژو پارس که ملت میتونن سوار بشن اما مافیا دو خودرو ساز کشور نمیزارن واردات خودرو ازاد بشه دوروز پیش تو خبرگزاری نوشته بود 5خانم باپراید تو خراسان شمالی تو پراید کاملا سوختن وقابل شناسایی نبودن دعا کنیم دست مافیا از خودرو کوتاه بشه امین