خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری دور تازه مذاکرات هسته ای در استانبول با غنی سازی اورانیوم تا مرز 20 درصد توسط ایران کنار می آید به شرط اینکه این میزان افزایش پیدا نکند.

به گزارش خبرآنلاین،رویترز با استناد به گفتگوی وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با شبکه سی ان ان در گزارش خود آورده است که اسرائیل از خواسته گذشته خود مبنی بر اینکه ایران باید اصل غنی سازی اورانیوم حتی به میزان سه و نیم درصد را کنار بگذارد عدول کرده است.
رویترز با استناد به گفتگوی روز یکشنبه ایهودباراک با سی ان ان به نقل از او نوشت : ما به دوستان آمریکایی و همچنین اروپاییمان گفتیم که خواسته روشنمان برای بالابردن احتمال موفقیت مذاکرات هسته ای مشخصا 1+5 با ایران این است که ایران میزان غنی سازی خود تامرز 20 درصد را افزایش ندهد.
به گزارش خبرآنلاین گفتگوی روز یکشنبه وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با فرید زکریا مجربی برنامه جی پی اس شبکه تلویوزیونی سی ان ان بازتاب گسترده ای داشته است به طوریکه از برخی اظهارات باراک به عنوان عقب نشینی آشکار رژیم صهونیستی دربرابر ایران هسته ای خبر می دهد.
در همین حال رویترز در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که یک مقام دیگر کابینه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اظهارات باراک را تایید کرده است.
این مقام اسرائیلی که نامی از او برده نشده به خبرنگاری که جویای نظر نتانیاهو درباره اظهارات باراک شده بود گفت: اسرائیل در برهه کنونی به توقف غنی سازی ایران به میزان بیشتر از 20 درصد رضایت می دهد تا مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد اما هدف دراز مدت اسرائیل این است که ایران به طور کل غنی سازی را به هر میزان کنار بگذارد.

4949

منبع: خبرآنلاین