تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۵

پیش بینی سازمان هواشناسی نشان می دهد که بارش‌های بهاری که ابتدا در روز جمعه از غرب کشور شروع شد و سپس روانه مرکز و شرق شد، همچنان در اغلب استان‌های کشور ادامه می‌یابد.

زهرا تالانی:هرچند این بارشها برای پایتخت نشینان که تجربه هوای آلوده دا دارند خوشایند بود اما آسیبهایی را هم برای شهر به همراه داشت. به طوریکه آبگرفتگی معابر عبور و مرور را برای خودروها و شهروندان سخت کرد.از طرف دیگر خط 4 مترو تهران – کرج دچار آبگرفتگی شد.در این باره محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران در گفت وگو با فارس اعلام کرد که آب‌های تعدادی از رود دره‌های شهر در داخل این کانال می‌ریزد که دیواره این کانال شکسته شده است و آب از داخل ایستگاه در حال ساخت متروی اکباتان وارد شده است.
به گفته ایازی، آب در داخل ایستگاه آزادی، استاد معین و دکتر حبیب‌الله نفوذ کرد و همچنین تونل‌هایی که در مسیر این ایستگاه‌ها بود دچار آب‌گرفتگی شدید شد.
وی تأکید می کند که این اقدام به دلیل بارش شدید باران رخ داده که تاکنون این میزان بارش در تهران بی‌سابقه بوده است و تخریب کانال باعث بروز مشکل برای مترو شده است.مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران‌هم گفت:آبگرفتگی روز گذشته خط 4 مترو 6 مصدوم برجاگذاشت‌که به صورت سر پایی درمان شدند.

همچنین روابط عمومی مترو هم اعلام کرد که زمان بازگشایی مجدد کامل خط 4 مترو مشخص نیست و به گفته مسئولان شهری خارج کردن آب از داخل ایستگاه‌ها به زمان کافی نیاز دارد.
روز گذشته ایستگاه های دروازه شمیران، حضرت ولی عصر(عج) و انقلاب که احتمال سرریز شدن آب در آن پیش بینی می شد و موقتاً تعطیل شده بود، که امروز بازگشایی شد.

 نجات 300 حادثه‌دیده در باران

 محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اعلام آخرین وضعیت امدادرسانی پس از بارشهای اخیر در برخی استانهای کشور اعلام کرد که 200 امدادگر 300 حادثه دیده را نجات دادند. و در 24 ساعت گذشته بر اثر سیل و آبگرفتگی 8 عملیات توسط امدادگران در استانها و شهرهای اصفهان، نطنز، لرستان، خرم آباد، خراسان جنوبی، بیرجند، سمنان، گرمسار، تهران و ری انجام شد که در این حوادث 280 شهروند حادثه دیدند.

کندی حرکت کرجیها در باران
در استان البرز بارش‌ باران و تگرگ با آبگرفتگی معابر همراه بود. آبگرفتگی در معابر و بزرگراهها سبب شد تا چند ساعتی رفت و آمد امکانپذبر نباشد.البته به گفته مسئولان اعضای شورای شهر این استان موضوع آبگرفتگی معابر و خیابان‌های کرج مربوط به امروز و دیروز نیست و مشکلی زیرساختی است که در بازه زمانی مشخص و با برنامه‌ریزی جامعی رفع خواهد شد.


45232
 

منبع: خبرآنلاین