تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳

ایسنا نوشت:

همزمان با هفتاد و دومين سالروز تاسيس راديو، نشست هم‌انديشي تبيين راهبردها و برنامه‌هاي معاونت صدا در سال 91 با حضور محمد حسين صوفي (معاون صدا)، مهدی غضنفری (وزیر صنعت، معدن و تجارت)، دكتر نهاوندي (رييس اتاق بازرگاني ايران) و همچنين مديران شبكه‌هاي راديويي و اهالي راديو صبح دوشنبه ـ چهارم ارديبهشت ماه ـ در ساختمان شهداي راديو برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم غضنفري در سخناني ضمن تبريك هفتاد و دومين سالگرد تولد راديو خاطرنشان كرد: با توجه به نام‌گذاري شعار سال، بايد نگاه ريشه‌يي به بحث اقتصاد وجود داشته باشد. حداقل پنج بار پرسيده شود چرا، تا به ريشه‌هاي عميق پي برده شود. از راديو انتظار مي‌رود اين گونه عمل كند. در حال حاضر راديو به يكسري اطلاعات رسانه‌يي متكي است كه به صورت كلي به بحث اقتصاد مي‌پردازد. اما بايد در اين زمينه اطلاعات ميداني كف كارگاهي صورت بگيرد اگر راديو بخواهد اينگونه اطلاعات سطحي پخش كند نه تنها اينكه نقش مثبتي ندارد بلكه به سمت تخريب پيش مي‌رود.

وزير صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما با يك نام‌گذاري در صداوسيما مواجه شديم كه راديو به دليل طبيعت كاري، كاملا مي‌تواند در تغيير رفتار ما اثرگذار باشد؛ چرا كه برخي از گره‌هاي كور مشكل ما ناشي از فرهنگ و نگاه به كار است. در اين شرايط نگاه مسؤولانه به پردازش ذهني نياز است و اينكه در آن تركيبي از مقولات فرهنگي و اقتصادي را آموزش ببينيم.

او با تاكيد بر اينكه فرهنگ ديني در حوزه‌ي كار بسيار موثر است، خاطرنشان كرد: شعارهايي در رابطه با اقتصاد داريم كه كالاي ايراني بخر. امسال نيز اين شعار را داريم كه كالاي كيفي بساز. اما بايد متوجه اين باشيم كه فرد در كارخانه، دادگاه، رسانه و براي توليد سريالش بايد معتقد باشد تا بتواند كار كيفي انجام دهد. همه اين مسائل فقط به حوزه متخصص بودن مربوط نمي‌شود. بلكه مسؤوليت پذيري در قبال مردم را مي‌طلبد.

غضنفري در بخش ديگري با بيان اينكه امسال مي‌تواند بهار كاهش قيمت‌هاي تمام شده باشد، خاطرنشان كرد: راديو بايد به اين تبيين فرهنگي كمك كند. وظيفه ما تشويق خطوط فني است و وظيفه شما به كار بردن كاراكترهاي اقتصادي، توليدي، تجاري در قالب طنز است كه در آن مي‌توانيد مسائل اقتصادي را به صورت ساده‌تر و همگاني‌تر مطرح كنيد. امسال در انتظار توليد اين كاراكترها در نوع طنز هستيم تا به تبيين اهميت سرمايه‌گذاري و جذب سرمايه‌گذاري خارجي كمك كند.

وي با اشاره به اينكه در حوزه اقتصادي و با توجه به شعار سال مي‌شود كارهاي بيشتري انجام داد، خاطرنشان كرد: نيازمنديم كه توليدات داخلي معرفي شوند همچنين نيازمنديم كه اين تبليغات صورت بگيرد. وزير صنعت و معدم و تجارت در ادامه گفت: به كررات شاهد برنامه‌هايي از صداوسيما بوده‌ايم كه به علت انتخاب نادرست كارشناس اقتصادي پاسخ‌هاي بي منطقي به پرسش‌هاي مخاطبان داده‌اند.

او خطاب به برنامه‌سازان و مديران راديو گفت: براي شما كافي نيست كه فقط بگوييد دولت مسؤول است؛ بلكه بايد به نگا‌ه‌هاي ريشه‌يي‌تري بپردازيد.

وي در پايان گفت: حدود 30 درصد از مخاطبان كشور ما از طريق راديو تامين مي‌شوند كه اين قابل ارزش و تحسين است. همكاران صداوسيما بيشتر از اينها مي‌توانند موثر باشند و ريشه‌هاي زيادي كه در لايه‌هاي جامعه ما در حوزه اقتصادي نيازمند اصلاح و تغيير است را تغيير بدهند.

3939

 

منبع: ایسنا