شورولت در هفته اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ از کانسپت‌های کوروت CX و CX.R ویژن گرن توریسمو با طراحی آینده‌نگرانه رونمایی کرد که الهام‌بخش نسل بعدی کوروت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از پدال،  طراحان شورولت مدت‌ها است که کار روی طراحی نسل بعدی کوروت را آغاز کرده‌اند. در همین راستا، چند ماه پیش استودیوی طراحی پیشرفته جنرال موتورز در بریتانیا اولین کانسپت آینده‌نگرانه کوروت را رونمایی کرد. حدود ۳ ماه بعد، طراحان پاسادنا کانسپتی خیره‌کننده معرفی کردند و حالا کانسپت در هفته اتومبیل مونتری ۲۰۲۵ کانسپت دیگری از کوروت را معرفی کرده که شاید بهترین آن‌ها باشد. این کانسپت جدید کوروت CX نام دارد. حرف X به معنای ۱۰ است که یعنی این کانسپت را باید کوروت C۱۰ بدانیم. هرچند کانسپت برنامه‌ای برای تولید CX ندارد، اما تأیید کرده که این کانسپت الهام‌بخش زبان طراحی آینده کوروت خواهد بود.

کانسپت کوروت CX

این کانسپت تمام عناصر ظاهری اصلی کوروت دماغه تیز و چراغ‌های دوگانهٔ عقب را دارد اما جزئیات آن با کوروت C۸ تولیدی فاصله زیادی دارد. طراحان جنرال موتورز در میشیگان با همکاری گروه آیرودینامیک موتوراسپرت در کارولینای شمالی، بدنه‌ای فوق‌العاده آیرودینامیک خلق کرده‌اند. با ده‌ها دریچه کاربردی و خروجی‌های هوا، این کوروت بسیار آیرودینامیک است. جنرال موتورز حتی سیستمی به نام فن خلأ با فن‌های داخلی نصب کرده تا جریان هوای بیشتری از بدنه کانال‌دار عبور کند.

کوروت CX کاملاً الکتریکی است و از ۴ موتور الکتریکی استفاده می‌کند که یکی در هر چرخ قرار دارد؛ بنابراین، خبری از غرش V۸ نیست. این موتورها به لطف باتری ۹۰ کیلووات ساعتی، قدرت شگفت‌انگیز ۲۰۰۰ اسب بخار تولید می‌کند. به‌جای درهای سنتی، CX به یک کاناپی به سبک جت‌های جنگنده مجهز است که به سمت جلو باز می‌شود. کابین با چرم قرمز اینفرنو، تزئینات آلومینیوم تراش‌خورده و فیبر کربن تزئین شده است. فرمان یوغ با نمایشگر مرکزی کوچک، حس آینده‌نگرانه را تقویت می‌کند. نمایشگر مرکزی سنتی حذف شده و شیشه جلو به‌عنوان یک نمایشگر هدآپ عظیم عمل می‌کند، درحالی‌که تمام کنترل‌ها در فرمان ادغام شده‌اند.

کوروت CX.R ویژن گرن توریسمو

اگر کوروت CX به‌اندازه کافی هیجان‌انگیز نیست، کانسپت نسخه‌ای پیست محور بنام کوروت CX.R ویژن گرن توریسمو را هم معرفی کرده است. این نسخه که برای بازی گرن توریسمو ۷ طراحی شده، با آیرودینامیک فعال تهاجمی‌تر، ارتفاع کمتر، اسپلیترهای بزرگ، بال عقب عظیم و رنگ‌بندی مشکی و زرد امضای کوروت ریسینگ، ارتقا یافته است. پیشرانهٔ CX.R هم از CX جذاب‌تر است. در این مدل، کانسپت ۳ موتور الکتریکی و یک پکیج باتری را با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری V۸ توئین توربو دو میل‌سوپاپ ترکیب کرده که ۹۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و تا ۱۵۰۰۰ rpm دور می‌گیرد.

این قوای محرکه که با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همراه است، مجموعاً ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. متأسفانه، هیچ‌یک از این خودروها به تولید نمی‌رسند. نزدیک‌ترین تجربه به رانندگی آن‌ها در گرن توریسمو ۷ خواهد بود که هر دو سوپرکار اواخر این ماه در دسترس خواهند بود.

۵۸۳۲۲

منبع: خبرآنلاین