مدیرکل پست استان کرمانشاه گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مهم پست، افزایش نقاط تماس با مردم است تا دسترسی به خدمات به‌ویژه در مناطق روستایی بهبود یابد.

«حسین نامداری» در گفت‌وگو با خبرنگارخبرآنلاین در کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه پس از تهران، دومین استانی است که سیستم هوشمندسازی تجزیه و مبادلات پستی را پیاده‌سازی کرده است و این اقدام باعث شد بی‌نظمی‌های پستی برطرف شود، سرعت و دقت کار به‌طور چشمگیری افزایش یابد و خطاهای انسانی به حداقل برسد.

وی افزود: فرایند تجزیه و مبادلات به‌طور سنتی یکی از بخش‌هایی بود که فشار و فرسودگی زیادی بر نیروی انسانی وارد می‌کرد، اما با اجرای سیستم هوشمندسازی علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، صرفه‌جویی معادل هفت تا ده نیروی انسانی به دست آمد و با این وجود، با خروج هیچ نیرویی روبه‌رو نخواهیم بود.

مدیر کل پست استان کرمانشاه تصریح کرد: این صرفه‌جویی‌ها صرف توسعه و ایجاد استانداردهای لازم در سایر فرایندها شد و یکی از نتایج آن، امکان راه‌اندازی دو ناحیه پستی جدید و ارتقای ظرفیت استان به چهار ناحیه پستی بود.

نامداری در ادامه به موضوع دسترسی مردم به خدمات اشاره کرد و گفت: امروز یکی از دغدغه‌های مهم پست، افزایش نقاط تماس با مردم است تا دسترسی به خدمات به‌ویژه در مناطق روستایی بهبود یابد. در حال حاضر بالغ بر ۱۸۰ دفتر پیشخوان در سطح استان فعال است که در برخی شهرستان‌ها به حد اشباع رسیده‌اند.

وی توضیح داد: در مناطق روستایی نیز در صورت وجود تقاضا، نمایندگی‌های قبول پستی ایجاد خواهد شد تا خدمات همانند دفاتر پستی با استاندارد کامل ارائه شود. این موضوع با بخشداران، فرمانداران و دهیاران نیز مطرح شده و در قالب طرح «روستا بازار» دنبال خواهد شد.

مدیرکل پست استان کرمانشاه تأکید کرد: پست به‌عنوان یکی از شرکت‌های بی‌رقیب در عرصه خدمات پستی کشور و با ساختاری مویرگی، تلاش دارد امکان بهره‌مندی همه مردم از مزایای خدمات دولتی را فراهم کند.