تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱

مهر نوشت:

مرکز ارتباطات اطلاعات و تبلیغات دفتر رئیس‌جمهور در اطلاعیه‌ای، اظهارات رئیس مجلس درباره قیمت‌گذاری بنزین به قیمت لیتری دو هزار تومان را تکذیب کرد.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است: "در پی انتشار اظهاراتی مبنی بر تصمیم دولت برای فروش بنزین به قیمت لیتری دو هزار تومان، مجددا یادآور می‌شود که این اظهارات کاملا عاری از حقیقت است.

 دولت هیچ گاه و در هیچ یک از برنامه‌های خود چنین ارقامی را در نظر نداشته و در تمام طرح‌های خود کلیه اطلاعات لازم را مستقیما در اختیار مردم قرار داده و خواهد داد.
 
از همگان انتظار دارد که با درک شرایط کشور از انتشار مطالب غیر واقعی که موجب نگرانی مردم و التهاب کاذب می‌گردد خودداری نمایند."
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی روز جمعه در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مجلس مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها است؟ گفت: مسئله یارانه‌ها فقط مسئله پرداخت پول نیست دولت اگر پول دارد، هر قدر می خواهد بپردازد ما مشکلی نداریم. مشکل این است که می خواهند از طریق تغییر قیمت حامل های انرژی این کار انجام شود یعنی بنزین 2 هزار تومان شود، گاز دو برابر شود و گازوئیل 3 برابر شود. خب قطعا مجلس روی این موضوع حساس است که تبدیل به اوج گرانی در کشور نشود.
/3131
منبع: مهر