براساس گزارش ارسالی انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده های نفتی سراسر کشور به خبرآنلاین، یک جایگاه در هر ماه بیش از 60 میلیون تومان هزینه دارد درحالیکه درآمد ماهیانه هر جایگاه بین 3 تا 25 میلیون تومان اعلام می شود.

آذرجزایری: این درحالی است که در این گزارش سود سرمایه گذاری صورت گرفته در یک جایگاه نیز محاسبه شده و درنهایت تاکید شده اگر یک جایگاه بخواهد در یکماه به سوددهی برسد باید 143 میلیون تومان درآمد داشته باشد.
دراین گزارش، میزان سرمایه گذاری و صورت هزینه های جاری یک باب جایگاه اختصاصی یک منظوره به متراژ تقریبی 1500 مترمربع با حداقل 20 نازل 5سکو در یکی از نقاط تهران با کارمزد متوسط بین 200 تا 250 میلیون ریال ، درنظر گرفته شده است.
برهمین اساس در این گزارش هر متر مربع زمین برای احداث جایگاه 5 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. در صورت احتساب 1500 متر زیربنا برای احداث یک باب جایگاه ارزش تقریبی زمین 7 میلیارد و 500 میلیون تومان تخمین زده می شود.
درعین حال ارزش اعیانی شامل ساختمان،تاسیسات،تلمبه ها،سایبان و ... 750 میلیون تومان اعلام شده است.دراین بین در صورت احتساب این دو رقم سرمایه لازم برای احداث یک جایگاه حدود 8 میلیارد و 250 میلیون ریال خواهد بود.
براساس این گزارش،این میزان سرمایه گذاری در بیشتر از 85 درصد جایگاه های سراسر کشور 30 درصد بالاتر و یا پایین تر است.
دراین گزارش همچنین به میزان سود سالیانه سرمایه گذاری برمبنای 12 درصد تاکید شده است.دراینصورت اگر سود سالیانه این میزان سرمایه گذاری را 12 درصد در نظر بگیریم در واقع سالیانه از محل این حجم سرمایه می توان 990 میلیون تومان درآمد کسب کرد. درواقع هر جایگاه دار بدون بهره گیری از سرمایه خود و تنها با گذاشتن آن در بانک می تواند ماهیانه 82 میلیون و 500 هزار تومان درآمد داشته باشد.
از سویی دیگر در این گزارش به هزینه های ماهیانه یک جایگاه اشاره شده که ریز این هزینه ها در جدول زیر آمده است.
 

 


در این گزارش انجمن صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده های نفتی سراسر کشور توضیحی در خصوص هزینه درجه بندی چهارگانه جایگاه که 5 میلیون تومان اعلام شده، آورده است.
براساس این گزارش، برای انطباق جایگاه ها برای ورود به طرح درجه بندی یا ارتقاء یا استفاده از درجات 3 گانه حداقل 200 میلیون تومان هزینه کرده که این هزینه ها شامل آلومینیوم سقف و ستونها و سنگ کاری نمای خارجی و داخلی،تعویض تابلو برق،نصب ارت برای کلیه دستگاه ها و بسیاری موارد دیگر که سود مبلغ فوق براساس نرخ 30 درصد در سال ماهیانه 5 میلیون تومان می شود که همین مبلغ در جدول هزینه ها قید شده است.
درعین حال تاکید شده حقوق پرسنل شامل 16 کارگر،2 بازبین،2 اپراتور و 1 مدیر می شود.
در شرایطی جمع هزینه های ماهیانه یک جایگاه نزدیک به 70 میلیون تومان اعلام می شود که با احتساب سود ماهیانه سرمایه گذاری،جایگاه داران مدعی هزینه 143 میلیون تومانی در یک ماه هستند.
درهمین گزارش تاکید شده براساس آمار شرکت ملی پخش فراورده های نفتی،در حال حاضر 95 درصد جایگاه ها در سراسر کشور بین 3 تا 25 میلیون تومان کارمزد دریافت می کنند.
درعین حال در این گزارش آورده شده که هزینه ها در اکثریت جایگاه ها که مساحت 1500 و بیشتر دارند و دارای حداقل 4 سکو به بالا هستند حداکثر 25درصد پایین تر یا بالاتر از رقم فوق است.(بستگی به فروش جایگاه دارد)


 

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 213671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهراد قره اوغلان IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    8 2
    بنزین را بکنین 3000 تومن که این بنده های خدا هم ضرر نکن بخدا ما راضی نیستیم دولت متحمل ضرر بشود
  • بهراد قره اوغلان IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    8 2
    دارین مردم را برای بنزین 2000 تومنی آماده میکنید؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۶
    8 3
    عجب سفسطه بازی جالبی , نویسنده هم خر را می خواهد و هم خرما را اولا تاریخ تاسیس 90 درصد این جایگاهها مربوط به دورانی است که زمین ارزش چندانی در منطقه احداثی نداشته است ثانیا تاسیسات منصوبه هم مربوط به همان دوران است و شامل نرخهای جدید نمی شود اما نکته بسیار مهمتر اینست که برادر من پول نقد موجود در بانک دائما در اثر تورم ارزش خود را از دست می دهد و شما هم هرچقدر سود بگیرید آخر الامر یک شبه با افزایش تورم سرمایه خود را نصف کرده اید مثل قضایای اخیر در خصوص دلار و سکه ؛ اما کسی که سرمایه گذاری میکند مثل جایگاه بنزین اولا ارزش سرمایه خود را حفظ می کند و با افزایش تورم آنرا ارتقاء می دهد ثانیا از طریق منافع آن سود مناسبی هم می برد آیا یک سود تضمین شده 250 میلیون ریالی ماهیانه کم است
  • منصوری IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۷
    3 0
    این دوست عزیز که باید یکی از مدیران نفتی باشد بفرماید ایا حاضر است خانه ی چند میلیاریی خود را به قیمت چند سال قبل بفروشد؟ شما دارید سفسطه بازی در میاورید یک جایگاه در ماه حداقل 300000000 میلیون حقوق و بیمه و سنوات می پردازد که تا اینجا شد ماهیانه 50000000 ضرر .متاسفم از این جماعت خود را به خواب زده و تشکر از قشر زحمت کش جایگاه داران سراسر کشور عزیزمان ایران.
  • برزی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    4 0
    کدام سود تضمین شده؟ پس چرا بعد از گذشت حدود 35 سا ل از انقلاب اسلامی مردم ایران تعداد جایگاههای تاسیسی داخل محدوده شهر تهران به انگشتان دست نمی رسد؟چرا مالکیت 95 درصد جایگاههای CNG از ان دولت است و بخش خصوصی هیچگونه استقبالی نکرده است؟چرا بعضی از مدیران دولتی به جای رفع مشکلات بی شمار جایگاه دارن سراسر کشور ایران عزیزمان خود را به خواب زده اند؟چرا امسال که به فرموده ی رهبر عزیزمان سال حمایت از سرمایه گذار ایرانی نامیده شده دست از سفسطه بازی و فشار بر جایگاه داران زحمت کش بر نمی دارید؟