اسنپ به مناسبت روز کودک، برای فرزندان کاربران مسافر و راننده، مسابقه‌ آنلاین نقاشی با عنوان «هفت شب به قصه گوش کن، معماها رو حل کن» برگزار می‌کند. این کمپین از روز ملی کودک (۱۶ مهر) آغاز می‌شود و با الهام از پیام روز جهانی کودک (۲۰ نوامبر، مصادف با ۲۹ آبان) شکل گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اسنپ، از ۱۶ تا ۲۲ مهر، این اپلیکیشن هر شب یک قصه‌ صوتی برای کودکان ۴ تا ۷ سال در وب‌سایت خود منتشر می‌کند. کودکان و خانواده‌ها در شب پایانی، بعد از شنیدن هفت قصه‌ صوتی، می‌توانند با کشیدن نقاشی «شهر شَلغَم‌رود» و ارسال آن در قرعه‌کشی شرکت کنند.

این قصه‌ها که با هدف تشویق کاربران راننده و مسافر اسنپ به همراهی و صرف زمان بیشتر با فرزندان‌شان منتشر می‌شود، درباره‌ سفر دو شخصیت داستانی به شهری به نام شَلغَم‌رود است. این شخصیت‌ها در سفر اسنپی به شَلغَم‌رود نقشه‌ شهر را ندارند و کودکان هر شب پس از شنیدن قصه به همراه والدین خود می‌توانند نقشه‌ شهر را کشف کرده و در نهایت نقشه‌ شهر را نقاشی کنند. 

دلیل اصلی انتخاب این موضوع به گفته روابط عمومی اسنپ تقویت پیوند عاطفی با نسل آینده کشور است: «نسل جدید در بستر شبکه‌های مجازی و ابزارهای دیجیتال به دنیا آمده و اسنپ بر این باور است که باید از همین راه مهارت‌های فکری و تحلیلی آن‌ها را تقویت و نیازهای این نسل را در بستر دیجیتال برآورده کرد.»

این قصه‌ها همچنین در صفحه‌ اصلی اپلیکیشن اسنپ در دسترس خانواده‌ها قرار دارد. کودکان می‌توانند، پس از شنیدن هفت قصه، نقاشی شهر شَلغَم‌رود را بکشند و والدینشان نقاشی‌ها را به‌صورت آنلاین ارسال کنند. لینک شرکت در مسابقه در شب ۲۲ مهر همزمان با انتشار آخرین قصه در این صفحه قرار می‌گیرد. کاربران راننده و مسافر به همراه فرزندانشان تا ۲۵ مهر برای شرکت در قرعه‌کشی و ارسال نقاشی‌ها فرصت دارند.

اسنپ پس از پایان انتشار این قصه‌ها و دریافت نقاشی‌های کودکان به قید قرعه به ۱۰ نفر از کودکان شرکت‌کننده جوایزی اهدا می‌کند. اسامی برندگان قرعه‌کشی در صفحه‌ اینستاگرام اسنپ اعلام می‌شود. همچنین، پس از انجام قرعه‌کشی، اسنپ با برگزیدگان تماس می‌گیرد و راهنمایی لازم را برای اعطای جوایز انجام می‌دهد.

روز کودک فرصتی است برای یادآوری اینکه آینده‌ روشن هر جامعه در گرو توجه به نسل امروز آن است. کودکان آینده‌سازان ایران هستند و والدین نخستین آموزگاران آن‌ها. اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی خود با انتشار مجموعه‌ای از پادکست‌های قصه‌گویی و برگزاری مسابقه‌ «هفت شب به قصه گوش کن، معماها رو حل کن»، می‌کوشد لحظه‌های مشترک والدین و فرزندان را پُررنگ‌تر کند؛ لحظه‌هایی که پیوند خانوادگی را تقویت می‌کند و در کنارش زمینه‌ساز پرورش نسلی خلاق، اندیشمند و امیدوار نیز خواهد بود.

برچسب‌ها