روزنامه جام‌جم نوشت:

جوان شروری که با ربودن یک زن مسافر قصد آزار و اذیت او را داشت، با تعقیب و گریز پلیس و تیراندازی سرانجام متوقف و در درگیری با ماموران دستگیر شد.
ماموران کلانتری 171 هنگام گشتزنی در اتوبان تهران ـ قم متوجه فریاد‌های زن جوانی شدند که سرنشین یک دستگاه خودروی پراید سفید بود. ماموران گشت کلانتری با مشاهده این صحنه به راننده خودرو دستور توقف دادند؛ اما راننده با افزودن بر سرعت خودرو، متواری شد. ماموران نیز به تعقیب خودرو پرداختند و مشاهده کردند زن جوان قصد دارد خود را از خودرو به بیرون پرت کند که ماموران با دیدن این صحنه و اعلام هشدار از طریق بلندگو، وی را از انجام این کار منصرف کردند.

دستگیری راننده پراید

در ادامه تعقیب و گریز و بی‌توجهی راننده به دستور توقف پلیس، ماموران کلانتری اقدام به تیراندازی هوایی کردند ولی راننده پراید در نزدیکی عوارضی تهران ـ قم، مسیر خود را به سمت یکی از جاده‌های فرعی و خاکی اتوبان تغییر داد. در این هنگام او کنترل خودرو را از دست داد و لاستیک پراید به داخل گودالی افتاد که همین موضوع باعث توقف خودرو و نجات سرنشین زن شد. با توقف پراید، ماموران به تعقیب راننده آن پرداخته و با وجود درگیری میان ماموران و متهم و تلاش وی برای فرار، متهم به نام مجید (33 ساله) دستگیر و به کلانتری منتقل شد. زن جوان نیز در اظهارات اولیه خود عنوان کرد راننده پراید قصد آزار و اذیت و تجاوز به وی را داشته است.

پرونده در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی شعبه 101 دادگاه بخش آفتاب، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. زن شاکی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: برای خرید به افسریه رفته بودم. هنگام بازگشت به خانه، سوار یک دستگاه خودروی پراید شدم که ناگهان راننده تغییر مسیر داد. به راننده اعتراض کردم اما وی مرا تهدید کرد. تصمیم گرفتم خود را از ماشین به بیرون پرت کنم که راننده با افزایش سرعت، مانع از این کار شد. در حالی که به راننده پراید التماس می‌کردم مرا رها کند، متوجه شدم او قصد آزار مرا دارد. اما در یک لحظه با دیدن خودروی پلیس و فریاد زدن از ماموران کمک خواستم که آنها مرا از دست این شرور نجات دادند.

بررسی سوابق مجرمانه متهم

در ادامه رسیدگی به این پرونده، کارآگاهان به تحقیق از متهم پرداختند که وی به آدم‌ربایی به قصد آزار و اذیت زن جوان اعتراف کرد. در بررسی سوابق مجرمانه متهم، کارآگاهان پایگاه نهم اطلاع یافتند وی که مجید نام دارد، از اراذل و اوباش و مجرمان سابقه‌داری است که دارای سوابق متعدد دستگیری به اتهام زورگیری، شرارت، درگیری با ماموران، شرب خمر و سرقت است و از سال 80 تاکنون، بارها دستگیر و زندانی شده است.

سرهنگ مرتضی رستمی، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اعتراف متهم به آدم‌ربایی و تلاش برای آزار و اذیت و احتمال افزایش دیگر جرایم ارتکابی وی، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر شده و شناسایی شاکیان احتمالی پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. وی از تمامی شهروندان بویژه شهروندان خانم که توسط سرنشین یک دستگاه خودروی پراید سفید مورد زورگیری یا آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، خواست برای شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری، خیابان آستانه مراجعه کنند.
45282

منبع: جام‌جم‌آنلاین
"