تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۴ - ۱۴:۳۵

خودروساز کره‌ای به جایگاهی رسیده است که حتی پورشه نیز عملکرد آن را تحسین و از آن برای توسعه‌ی مدل‌های آینده‌اش الگوبرداری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از زومیت، هیوندای طی سال‌های اخیر به چنان جایگاهی رسیدهاست که حتی پورشه نیز عملکرد آن را تحسین می‌کند. Ioniq ۵ N به‌عنوان شاخص‌ترین خودروی برقی اسپرت کره‌ی جنوبی، توجه پورشه را به حدی جلب کرد که این شرکت از آن به‌عنوان معیار توسعه‌ی نسل آینده‌ی مدل‌های خود استفاده کرده است.

فرانک موزر، معاون بخش ۷۱۸ و ۹۱۱ پورشه، در گفت‌وگوی با مجله‌ی Drive رانندگی با Ioniq ۵ N را تجربه‌ای «چشم‌بازکن» توصیف کرد. او به‌ویژه از شبیه‌سازی صدای موتور و تعویض دنده در این خودرو تمجید کرد؛ قابلیت‌هایی که با نام‌های +N Active Sound و N e-Shift شناخته می‌شوند.

طبق گفته‌ی موزر، پورشه قصد دارد برخی ویژگی‌های جذاب Ioniq ۵ N را در نسخه‌ی برقی آینده‌ی ۷۱۸ به‌کار گیرد و البته راننده امکان فعال یا غیرفعال‌سازی آن را خواهد داشت. حتی مدیر پروژه‌ی خودروهای GT پورشه نیز پس از تست حالت قدرتمند N Grin Boost، تحت‌تأثیر توان لحظه‌ای ۶۴۱ اسب‌بخاری این خودرو قرار گرفته است.

پورشه تأیید کرد که مدل‌های برقی Boxster و Cayman زودتر از سال ۲۰۲۷ عرضه نخواهند شد. برخلاف برنامه‌ی اولیه، نسخه‌های بالارده‌ی این نسل همچنان با موتور بنزینی عرضه می‌شوند تا گزینه‌های متنوعی برای مشتریان فراهم شود.

اگرچه نسخه‌های تمام‌برقی ۷۱۸ کمی سنگین‌تر خواهند بود، پورشه وعد داده است وزن آن‌ها برای یک خودرو برقی تا حد ممکن پایین نگه داشته می‌شود. مدل‌های بنزینی آینده نیز احتمالاً با پیشرانه‌ی فلت‌سیکس و سیستم هیبریدی T-Hybrid وارد بازار می‌شوند و نسبت به نسل قبلی اندکی سنگین‌تر خواهند بود، اما همچنان در کلاس خود ازجمله سبک‌ترین مدل‌ها محسوب می‌شوند.

۲۲۷۳۲۲

منبع: خبرآنلاین