گروهی از محققان ام.ای.تی موفق به خلق یک پوشش سطحی شده‌اند که می‌تواند مایعاتی همانن سس گوجه فرنگی و سس مایونز را به راحتی و تا آخرین قطره از ظرف آنها بیرون بکشد.

محمود حاج‌زمان: LiquiGlide نام ماده‌ای است که توسط گروهی از محققان گروه تحقیقاتی وارانسی ام.ای.تی خلق شده است. این ماده یک پوشش سطحی است که مایع بدنام سس گوجه فرنگی را تا آخرین قطره از زندان شیشه‌ای یا پلاستیکی آن آزاد می‌کند.

به گزارش پاپ‌ساینس، گروه توانست با ارائه این محصول مقام دوم را در رقابت کارآفرینی 100 هزار دلاری ام.ای.تی به خود اختصاص دهد؛ و با توجه به کاربردی بودن این اختراع، به احتمال فراوان به زودی شاهد استفاده تجاری از آن خواهیم بود. کارایی فوق‌العاده و دلپذیر این محصول را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.
 

 قبلا نیز شاهد مواد لغزنده بوده‌ایم، اما این مواد هیچ‌گاه در عمل تا این اندازه کاربردی نبوده‌اند. دیو اسمیت، خالق این محصول درباره آن می‌گوید: «این پوشش داخلی به نوعی یک ساختار مایع است. این پوشش همانند یک ماده جامد صلب است، اما همانند یک مایع روان کننده است.» .ویدئوی زیر نیز عملکرد این محصول را در خصوص سس مایونز نشان می‌دهد.
 

53275

منبع: پاپ ساینس