به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان، نشست تخصصی بررسی چالشهای پیشروی بازار تولیدات فرهنگی و هنری استان لرستان روز شنبه به همت مرکز افکارسنجی ایسپا جهاددانشگاهی و با همکاری این اداره کل در سالن شهید حیدریان برگزار شد.
مدیر مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی لرستان در این نشست با اشاره به نتایج تحقیقات علمی جهاد دانشگاهی گفت: ضعف در برندسازی و ناهماهنگی در زنجیره ارزش تولیدات فرهنگی و هنری از جمله چالشهای ساختاری حوزه فرهنگ و هنر است.
سیده معصومه بخشی افزود: عدم شناخت بازار و ضعف در فروش و پیشبرد محصولات فرهنگی، مانع جدی توسعه این حوزه است.
وی بسترهای محیطی نامناسب را از مهمترین مشکلات بازار فرهنگ و هنر لرستان برشمرد و گفت: نبود سرمایهگذاری، فقدان پشتوانه مالی تولیدکنندگان، شرایط معیشتی مردم و کمبود حامی از مصادیق این چالشهاست.
بخشی راهکارهایی نیز برای توسعه بازار فرهنگی استان ارائه کرد و گفت: ایجاد شبکه توزیع منسجم، بازاریابی هدفمند، تشکیل تعاونی ناشران و تقویت روابط شبکهای میتواند به بهبود وضعیت کمک کند.
وی افزایش ماندگاری آثار تولیدی در جامعه را راهکار ساختاری توسعه بازار دانست و تأکید کرد: این امر با برندسازی، تقویت سرمایه فرهنگی، قیمتگذاری منطقی، نوآوری در تولید و ارتقای کیفیت محصولات فرهنگی امکانپذیر خواهد بود.