نسل‌ها فقط عدد سن نیستند؛ آن‌ها محصول تجربه‌های مشترک، فناوری‌ها و رسانه‌هایی هستند که با آن‌ها بزرگ شده‌اند. ذهنیت و رفتار نسل جدید، شکل گرفته در جهان موبایل‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با ذهنیت کسانی که با محله و تلویزیون رشد کرده‌اند کاملاً متفاوت است. این تفاوت را نمی‌توان با کلیشه‌ها توضیح داد؛ باید ریشه‌های تاریخی و اجتماعی آن را شناخت.

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، نسل جدید با شبکه‌های اجتماعی و موبایل بزرگ شده؛ از محله و تلویزیون خبری نیست! رفتار و نگرش‌شان متفاوت است و نمی‌توان با کلیشه‌ها توضیح داد.

دکتر عباس کاظمی، جامعه شناس: این‌که بگوییم یک نسل به‌طور ذاتی چنین یا چنان است، تحلیل دقیقی نیست. نسل باید در پیوند با مفاهیمی مانند طبقه، جنسیت، مذهب و ساختارهای اجتماعی فهم شود. نسل‌ها بیشتر محصول شرایط تاریخی و ابژه‌های نسلی‌اند؛ ابزارها، فناوری‌ها و رسانه‌هایی که با آن‌ها رشد کرده‌اند. ذهنیتی که با شبکه‌های اجتماعی و تلفن هوشمند شکل گرفته، با ذهنیتی که با رادیو، تلویزیون یا محله و پاتوق بزرگ شده، تفاوت اساسی دارد.