کوروش ویسی در گفت وگو با خبرنگار خبرآنلاین در استان کرمانشاه، با گزارشی از اقدامات نه ماهه نخست سال ۱۴۰۴ در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ،اظهار کرد: گزارشی که تمرکز اصلی آن بر رسیدگی به شکایات مردمی، افزایش شفافیت و تقویت نظارت بر مراکز تابعه بوده است.
وی افزود: طی این مدت ۱۳۵ شکایت از طریق سامانه ارتباطات مردمی سازمان بازرسی کل کشور ثبت شده که پس از بررسیهای کارشناسی، پاسخ نهایی آنها به مراجع ذیربط ارسال شده است. همچنین ۲۷۳ شکایت مردمی بهصورت مستقیم به مدیریت بازرسی دانشگاه واصل شده که تمامی این موارد پس از طی فرآیند بررسی، تعیین تکلیف شدهاند.
مدیریت بازرسی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در همین بازه زمانی، ۳۷ شکایت ارجاعی از سوی استانداری کرمانشاه نیز در دستور کار مدیریت بازرسی قرار گرفته و پس از بررسی دقیق، پاسخدهی شده است؛ موضوعی که نشاندهنده تعامل بینبخشی در مسیر پاسخگویی به مطالبات مردم است.
وی با اشاره به عملکرد سامانههای ملی و وزارتخانهای گفت: طی ۹ ماه نخست سال جاری، ۷۵ شکایت و درخواست از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و ۲۸ شکایت از طریق وبسایت دانشگاه ثبت شده که در همه موارد، علاوه بر بررسی مکتوب، پیگیریهای تلفنی و راهنماییهای لازم به متقاضیان ارائه شده است.
ویسی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مراجعات مردمی مربوط به سامانه ملی پاسخگویی دولت (سامد) بوده است؛ بهطوری که در این مدت ۱۸۵۳ گزارش و درخواست از سوی شهروندان دریافت، بررسی و پاسخ داده شده است.
وی گفت:در کنار پاسخگویی سیستمی، مدیریت بازرسی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام ۲۸ بازدید میدانی از مراکز تابعه، بر عملکرد واحدهای درمانی و اداری نظارت کرده و در موارد لازم، تصمیمات اصلاحی و مدیریتی اتخاذ شده است.
48