مدیرکل ستاد بحران آذربایجان شرقی آخرین آمار کشته های زلزله آذربایجان را ۸۷ کشته در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ساعی در اخبار ساعت 21 شبکه یک تلویزیون با اشاره به آخرین آمار تلفات زلزله در آذربایجان شرقی که در ساعت 16:53 امروز در اهر با قدرت 6.2 ریشتر رخ داد، گفت: این زلزله تاکنون 9 پس‌لرزه در ورزقان نیز در پی داشته است.

او درباره تلفات این زلزله گفت: 30 نفر در اهر، 40 نفر در ورزقان، 10 نفر در هریس کشته شدند و 7 نفر به هنگام انتقال به بیمارستان جان سپردند. همچنین تا کنون 400 نفر نیز در پی این زلزله زخمی شده‌اند.

به گفته ساعی،‌ 60 روستا در منطقه اهر بین 50 تا 80 درصد خسارت دیده و 4 روستا نیز حدود 100 درصد تخریب شده است.

او به دلیل احتمال پس لرزه های بیشتر از مردم کلیبر و ورزقان درخواست کرد که امشب در خارج از خانه‌های خود به سر ببرند.

همچنین رئیس اورژانس کشور به فارس گفت: آمار مجروحان زلزله امروز در آذربایجان شرقی از مرز ۶۰۰ نفر گذشت.
غلامرضا معصومی با اشاره به مجروحان زلزله در آذربایجان شرقی اظهار داشت: تاکنون و براساس آخرین آمار تعداد مجروحان در آذربایجان شرقی از مرز 600 نفر عبور کرده‌است.

 

زلزله زدگان، نان و آب می خواهند
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از احتیاج مبرم زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی به نان، چادر و آب سالم خبر داد.
عباس فلاح به فارس گفت: ‌تاکنون 60 روستا به طور میانگین 50 تا 80 درصد تخریب شده‌اند و 4 روستا نیز به طور 100 درصد از بین رفته است. در حال حاضر در تلاشیم تا بتوانیم با افزایش تعداد آمبولانس‌ها و انتقال هر چه سریعتر مجروحان به مراکز درمانی از افزایش آمار کشته‌ شدگان بکاهیم.

فلاح گفت: در حال حاضر نیاز مبرم مردم زلزله‌زده به آب، نان و چادر است و اکنون که آب تمام روستاهای مذکور قطع شده است نیاز مبرمی به آب سالم معدنی وجود دارد.
4747

منبع: خبرآنلاین