مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد از بعدازظهر روز گذشته - شنبه - تا ساعت 8 امروز - یکشنبه -، حوالی اهر و ورزقان آذربایجان شرقی 38لرزید.

حسن قدمی رییس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور اعلام کرد: عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است. 110 روستا خسارت دیده‌اند. در هیچ روستایی زیر آوار مانده نداریم و در حال حاضر اقلام و امکانات مورد نیاز در حال توزیع است. بیشترین آمار خرابی‌ها و تلفات مربوط به شهرهای ورزقان، اهر، کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی است.


12 روستای ورزقان به طور کامل تخریب شده است
محرم فروغی- فرماندار شهرستان ورزقان- از تخریب کامل 12 روستای این شهرستان بر اثر زلزله روز گذشته خبر داد و به ایرنا گفت: هر یک از این روستاها حدود 900 تا یکهزار نفر جمعیت داشتند که کمتر از 40 درصد آنها جان باخته اند. وی افزود: جمعیت این روستاها به دلیل برداشت محصول عدس در مزارع خود متراکم بودند که این موضوع در کاهش تلفات جانی موثر بوده است.
فروغی اعلام کرد: یکهزار و 200 چادر شنبه شب در بین زلزله زدگان توزیع شده و امروز نیز 120 چادر دیگر توزیع می شود. به گفته وی بخش اعظمی از شبکه آب شهرستان که شب گذشته قطع شده بود، دوباره وصل شده است.


سه میلیارد ریال خسارت به تاسیسات گاز در مناطق زلزله زده وارد شده است
ولی الله دینی- مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی خسارات وارده به تاسیسات گاز در مناطق زلزله زده استان را سه میلیارد ریال اعلام کرد و به ایرنا گفت: برای پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی گاز کلیه روستاهای منطقه ورزقان و 70 روستای اهر و 12 روستای هریس قطع شده است. از اولین ساعات امروز 12 گروه ویژه برای نشت یابی در منطقه حضور دارند.
دینی گفت: هم اکنون جریان گاز پنج هزار مشترک روستایی در اهر، سه هزار مشترک در هریس و کلیه مشترکین روستایی ورزقان قطع است. وی اظهارکرد: تاکنون هیچ گونه خسارت جانی ناشی از نشت گاز و یا آتش سوزی در مناطق زلزله زده گزارش نشده است. وی به مشترکین گاز توصیه کرد از وصل خودسرانه علمک های گاز خودداری کنند تا ماموران فنی شرکت گاز پس از نشت یابی اقدام به وصل جریان گاز کنند.
47282

منبع: ایسنا

برچسب‌ها