کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» نوشته عبدالله بیچرانلو که به مساله چگونگی تصویر مسلمانان و ایرانیان در سینمای هالیوود می‌پردازد، از سوی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» اثر عبدالله بیچرانلو منتشر شد. پس از انقلاب اسلامی ایران و به طور خاص پس از تسخیر سفارت آمریکا،‌ سیاست آن کشور در قبال ایران، تغییری شگرف داشته و در سه دهه گذشته، هالیوود نیز موضع تندتری در قبال ایران، اتخاذ کرده است. درخصوص اسلام و مسلمانان نیز، به‌ویژه پس از حوادث مشکوک یازده سپتامبر 2001، شاهد همین رویکرد بوده‌ایم.

 

کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» به دنبال بررسی دقیق و علمی این مساله است که ایران و ایرانیان و همین‌طور اسلام و مسلمانان در فیلم‌های سینمایی هالیوود چگونه بازنمایی شده‌اند. موضوعی که شناخت دقیق آن‌ می‌تواند به خط‌ مشی‌گذاری و طراحی سازوکارهای مناسب مدیریت فرهنگی در‌ مقابل این محصولات و رسانه‌های سازنده آن‌ها منجر شود.

 

آنطور که روباط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گزارش داده، یکی از ویژگی‌های این کتاب‌ تلاش نویسنده برای معرفی طیف وسیعی از فیلم‌ها و مستندهای ساخته شده در غرب، به‌ویژه در آمریکا، درباره ایران و اسلام است تا محققان و علاقه‌مندان، به اطلاعات مناسبی درباره متون تصویری مربوط به موضوع دست یابند.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات کتاب «بازنمایی ایران و اسلام در هالیوود» را در 210 صفحه و بهای پنج هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

 

 ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

منبع: خبرآنلاین