ترمز ABS موضوعی است که این بار گلایه یکی از مشتریان ایران خودرو را به همراه داشته به نحویکه یکی از خوانندگان خبرآنلاین مدعی است که این ترمزها به اندازه ترمزهای معمولی هم روی خودرویی چون سمند ال ایکس جواب نمی دهد.

برهمین اساس یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد:یک دستگاه سمند ال ایکس 89 خریدم. فکر میکردم با وجود ترمز ای بی اس احساس امنیت بیشتری خواهم داشت. پیش از آن هم پرشیا 87 بدون ای بی اس داشتم. ولی ترمز به اصطلاح ای بی اسی که روی سمند هست به اندازه ی ترمز معمولی هم کارایی ندارد. اصلا در بعضی شرایط ترمز تقریبا خالی میکند. پسر دایی من 405 صفر خریده است. با اینحال مرتبا به خاطر نقص در ترمز ای بی اس چند بار خودرو را به نمایندگی برده است. چرا عملکرد ترمز این خودروها باید این چنین خیلی ضعیف باشد؟ طوری که در شرایط مساوی خیلی ها مثل من ترمز معمولی را به ای بی اس ترجیح میدهند؟
این درحالی است که اداره اطلاع رسانی ایران خودرو تاکید دارد تمام ترمزهای ای بی اس خودروهای ایران خودرو در مراکز تست عمل می شود. در صورت تایید تمام استانداردها ای بی ا س خودرو تایید می شود. ضمن اینکه ای بی اس خودروها علاوه بر آن در مراکز معتبر اروپایی تست می شوند.
با اینحال این اداره تاکید دارد اگر به هر دلیلی احساس می شود خودروی مشترکان ایران خودرو از ترمز مناسبی برخوردار نیست این شرکت برای تست خودرو در نمایندگی های مجاز اعلام آمادگی می کند. بنابراین اگر شخصی در این خصوص گلایه دارد با گذاشتن نام و نشانی خود می تواند مطمئن باشد که خودروی وی در مراکز تست ترمزتوسط متخصصان فنی آزمایش خواهد شد.

45/221

منبع: خبرآنلاین
"