مهر نوشت:

پس از انتشار گزارش فرود اضطراری پرواز تهران - تبریز و حواشی آن شرکت آتا پاسخ داد.
در این نامه آمده است:

در بخشی از خبر مذبور مطالبی کاملا کذب و خلاف واقع مطرح شده و ضمن تشویش اذهان عمومی زحمات و تلاشهای همکاران هواپیمایی آتا را نادیده گرفته است. شایان ذکر است بلافاصله پس از نشستن پرواز مورد نظر بر روی باند به خاطر جلوگیری از معطلی مسافرین تا رفع نقص فنی هماهنگی های لازم برای انجام پرواز جانشین با هواپیمایی ایرباس 320 انجام شد.

حسب گزارش رسمی مورخ 28 مهر ماه رئیس ایستگاه هواپیمایی آتا در فرودگاه مهرآباد، هواپیمای شماره 5250 در ساعت 6 و 32 دقیقه به زمین نشسته و مسافران آن پیاده شدند و تا حدود ساعت 7 صبح با سالن مورد نظر هدایت شوند. تنها پس از گذشت حدود 30 دقیقه یعنی ساعت 7 و سی دقیقه صبح اعلام سوار شدن به هواپیمای جدید شده و هواپیمای جانشین پس از طی مراحل لازم و اجازه پرواز در ساعت 8 و 17 دقیقه تهران را به مقصد تبریز ترک کرد.

این دوره زمانی حداقل زمان ممکن برای تخلیه مسافران و جایگزینی پرواز بوده و این شرکت طبق تعهدات قانونی خود و با حفظ اصل ایمنی پرواز و جان مسافران حداکثر تلاش خود را برای جلب رضایت آنها انجام داده است.
45282

منبع: مهر