زمین لرزه ای به برزگی 5.1 ریشتر ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند که به دنبال آن هیجده پس لرزه دیگر رخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نوشت: زلزله ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر ساعت 09:56:29 چهارشنبه، 17 آبان 1391 ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند.

این زمین لرزه در موقعیت و مرکز ۳۸.۴۳ شمالی و ۴۶.۶۰ شرقی وعمق ۱۹ کیلومتری زمین رخ داده است.
این زلزله در فاصله‌ 10 کیلومتری ورزقان آذربایجان شرقی، 31 کیلومتری خواجه آذربایجان شرقی، 41 کیلومتری اهر آذربایجان شرقی و 524 کیلومتری تهران به وقوع پیوسته است.

بعد از وقوع زلزله 5.1 ریشتری پنج پس لرزه دیگر به بزرگی ۳.۲ ریشتر در ساعت 10:02:23 ، ۳.۴ ریشتر در ساعت 10:03:50، ۳.۲ ریشتر در ساعت ۱۰:۰۵:۴۱، ۲.۹ ریشتر در ساعت ۱۰:۱۱:۰ ، ۳.۴ ریشتر در ساعت ۱۰:۱۴:۳۶ ، ۲.۷ ریشتر در ساعت ۱۰:۲۰:۵۲، ۲.۴ ریشتر در ساعت ۱۰:۲۱:۴۷، ۲.۹ ریشتر در ساعت ۱۰:۲۲:۴۷، ۲.۷ریشتر در ساعت ۱۰:۲۴:۴۷، ۲.۶ ریشتر در ساعت ۱۰:۲۶:۴۵، ۳.۱ ریشتر در ساعت ۱۰:۲۷:۱۷، ۳.۹ ریشتر در ساعت ۱۰:۳۲:۰۸، ۲.۷ ریشتر در ساعت ۱۰:۳۷:۲۸ ، ۲.۸ ریشتر در ساعت ۱۰:۳۹:۴۶ ، ۲.۲ریشتر در ساعت ۱۰:۴۱:۳۱، ۳.۰ ریشتر در ساعت ۱۰:۴۳:۵۸، ۲.۴ ریشتر در ساعت۱۰:۵۰:۰۱ و ۲.۰ ریشتر در ساعت ۱۰:۵۳:۵۹ صبح چهارشنبه رخ داد.
محمود مظفر- رئیس سازمان امداد و نجات کشور- به مهر گفت: تیمهای ارزیابی در حال بررسی خسارات وارده هستند.

 

30 نفر مصدوم شدند

خبرگزاری فارس از ورزقان چنین گزارش داد: زمین‌لرزه 5.1 ریشتری صبح امروز ورزقان تا لحظه مخابره خبر حدود 30 مصدوم داشته است. این مصدومان به درمانگاه مرکز بهداشت و درمان ورزقان انتقال می‌یابند.

برخی از مصدومان از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شده و برخی از افراد مسن نیز مشکلات فشار خون پیدا کرده‌اند. مصدومانی که دچار شکستگی شده‌اند بیشتر دانش‌آموزان بوده‌اند که هنگام فرار از مدرسه دچار شکستگی شده‌اند.
45282

منبع: مهر