مدیر کل راه آهن یزد پیرامون جان باختگان حادثه خروج قطار زاهدان - تهران از ریل می گوید: چهار نفر در این حادثه جان باختند که سه نفر از همکاران و ماموران راه آهن و یک نفر از مسافران بوده است.

 ساعت 23 و 45 دقیقه شب گذشته قطار مسافربری زاهدان - تهران در ایستگاه نظرآباد از مسیر خارج شد و حادثه آفرید. سرعت بالا موجب خروج قطار مسافربری از ریل شده و 5 واگن قطار به داخل دره سقوط کرده است.

 این قطار که حامل 324 مسافر بود به علت سرعت بالا از ریل خارج شده و 5 واگن این قطار روی یک پل کوچک (پل شهر اشکذر) روی دره ای قرار داشت به داخل دره پرتاب شدند.
حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با  مهر اعلام کرد: پس از بروز این حادثه به سرعت 8 تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند و 44 امدادگر برای جستجو و نجات در همان ساعات اولیه حادثه کار خود را آغاز کردند.

وی گفت: سه نفر از کشته شده های این حادثه از کارکنان راه آهن بوده و یک مسافر هم در این حادثه جان باخت. مشکل اینجا بود که جسد یکی از کشته ها زیر واگن مانده بود و تلاش زیادی شد تا جسد خارج شود.درخشان اعلام کرد: در این حادثه 4 کشته، 31 نفر حادثه دیده، 27 نفر نجات یافته، 26 نفر مصدوم شدند.

اما محمد دهقانپورمدیر کل راه آهن یزد در مورد این حادثه می گوید : خروج این قطار از ریل در ساعت 23 و 50 دقیقه جمعه شب رخ داده است که چهار کشته و 26 مجروح به همراه داشته است.وی ادامه داد: این قطار 324 مسافر داشته است و علت خروج قطار از ریل در دست بررسی است.وی با اشاره به حال مصاعد مسدومین این حادثه گفت: آسیب دیدگان این حادثه به صورت سرپایی مداوا شده اند و خوشبختانه مشکل جدی نداشته اند.
دهقانپور با اعلام اینکه عملیات امدادرسانی بدون هیچ مشکلی انجام شد، تصریح‌ کرد: علت وقوع این حادثه ریلی تحت بررسی است و به زودی اعلام خواهد شد.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر در تشریح حادثه خروج یک قطار از ریل در ایستگاه نظرآباد محدوده شهر «اشکذر» در استان یزد به ایسنا گفت: پس از اعلام وقوع این حادثه و با توجه به نوع گزارش دریافتی بلافاصله هشت تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در این حادثه 31 تن حادثه دیده‌اند گفت: امدادگران نسبت به رهاسازی مصدومان و فوتی‌ها اقدام کردند.
وی با بیان اینکه با تلاش امدادگران 27 تن از حادثه‌دیدگان نجات یافتند گفت: 26 تن از این افراد دچار مصدومیت شدند که نسبت به درمان این افراد اقدام شد.
به گفته وی در این حادثه 44 امدادگر وظیفه امدادرسانی را بر عهده داشتند.

4545

منبع: خبرآنلاین