آلودگی هوای تهران به هشدار رسیده است و در آستانه اضطرار است. تهران تعطیل شد تا آلودگی بیشتر نشود. توصیه هایی هم برای زندگی در این شرایط شده است. اما وزیر بهداشت توصیه عجیبی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی امروز در حاشیه در حاشیه افتتاح بخشIVF بیمارستان اکبرآبادی درباره زندگی در هوای آلوده در تهران و شهرهای بزرگ در جمع خبرنگاران چنین توصیه کرد: زمانی که شرایط آلاینده‌های هوایی به حد ناسالم می‌رسد، توصیه‌ها بر آن است که کودکان، افراد سالمند، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر بیماری‌های قلبی عروقی و ریوی از ترددهای غیر ضرور در سطح خیابان‌ها خودداری کنند.

خانم وزیر گفت: لازم است از ورزش در شرایط هوای ناسالم خودداری شود. همچنین اگر تهرانی‌ها امکان خروج از پایتخت را دارند، بهتر است در این شرایط آب و هوایی از تهران خارج شوند.

 

او گفت: مردم تا حد امکان سعی کنند تا کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند چون علت 80 درصد علت آلودگی هوا خودروهای فرسوده است. 

به گفته او در دوره‌های گذشته و در شرایط آلودگی هوا حجم مراجعه به بیمارستان‌های قلب حدود 30 درصد افزایش یافته، همچنین حجم مراجعه به بیمارستان‌های جنرال نیز حدود 15 درصد افزایش یافته است و افراد به علت مشکلات قلبی و ریوی به این بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

وزیر بهداشت درباره تاثیر استفاده از ماسک‌ها در شرایط هوای آلوده گفت: در شرایطی که غلظت ذرات کمتر از 2.5 میکرون از حد مجاز بیشتر می‌شود و هوا در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد، هیچ یک از ماسک‌های معمولی تاثیری در جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار ندارند.

4747

منبع: خبرآنلاین
"