اداره رگولاتوری هند در مصوبه جدید اعلام کرد به ازای هر گزارش غلط به رگولاتوری و شکایت کاربر از سرویس دهندگان اینترنت که ثبت در پرونده شود، متخلف باید 1 میلیون روپیه (معادل 18288 دلار / معادل 54 میلیون و هشتصد و شصت و چهار هزار تومان با دلار 3000 تومان) جریمه بپردازد.
اداره TRAI یا Telecom Regulatory Authority of India قوانین و جریمه های جدید برای شرکتهای اینترنتی محلی وضع کرده تا کیفیت خدمات خود را به کاربران بهتر کرده و گزارشات غلط به رگولاتوری ارسال نکنند.
بدون تعصب و بدون در نظر گرفتن آیین نامه شرکتی، سرویس دهندگان باید کاربران را در درجه اول قرار داده و اگر خطا کنند باید 18288 دلار جریمه پرداخت کند.
همچنین اگر کیفیت اینترنتی که به کاربران می دهد پایین باشد به ازای هر مورد شکایت باید 914 دلار (دو میلیون و هفتصد و چهل و دو هزار تومان با دلار 3000 تومان) پرداخت کند.
بحث QoS یا پارامترهای کیفیت خدمات شامل مواردی چون زمان فعال سازی اینترنت پر سرعت، گزارش خطا در ارتباط و سرعت اینترنت، خدمات وصل مجدد، مسائل مربوط به صورت حساب و فاکتورهای خدمات اینترنت پر سرعت کاربران، زمان پاسخ دهی به مشتریان و سرعت اینترنت، می شود.
این قانون جدید از اول ژانویه 2013 لازم الاجرا خواهد بود.
منبع: زد دی نت، رگولاتوری هند
56501