فروش فصل چهارم نوکیا در سال 2012 نشان از بهبود یافتن موقعیت بزرگترین کمپانی سازنده تلفن همراه اروپا دارد.

 آوردن 4 میلیارد یورو درآمد فصل آخر به خانه یکی از این نشانه هاست. هر چند این رقم در مقایسه با دو سال قبل در همین موقع 2 میلیارد یورو کمتر است.
درآمد ناشی از حق اختراعات نوکیا به 1 میلیارد یورو در سال رسیده است. قراردادهای حمایتی با مایکروسافت نیز یک میلیارد یوروی دیگر برای این کمپانی درآمدزایی کرده است. واحد نوکیا زیمنس هم به رغم حذفیات فراوان (ادغام و نیز اخراج کارمندان)  4 میلیارد یورو در سال درآمد کسب کرده است.
در بازار موبایل فروش اسمارتفونهای ارزان قیمت آشا در هند، بسیار موفقیت آمیز توصیف شده است. (در فصل آخر سال 2012 بیش از 9.3 میلیون آشا در هند فروخته شده است.)
در واقع استراتژی فروش اسمارتفونهای ارزان قیمت آنهم در بازارهایی مانند هند، توانسته نوکیا را سر پا نگه دارد.
اما در بازار اسمارتفونهای ویندوز بیس، فروش 4.6 میلیون نوکیا از سری لومیا نیز موفقیت آمیز بوده است.
در سری لومیا هم اسمارتفون ارزان قیمت ساخته شده (لومیای 620) و هم گران (لومیای 920) و این باعث شده تا کاربران بیشتری به سوی آن جلب شوند.
 
 
منبع: د رجیستر
56501
 
منبع: خبرآنلاین
"