در سال 2012 بیش از یک میلیارد موبایل از انواع اسمارتفون و تبلت فروخته شد.

موسسه تحقیقاتی ABI  گزارش داد بیش از یک میلیارد تبلت و اسمارتفون در سال 2012 فروخته شده است و این رقم 80 درصد از کل فروشهای موبایل در سال 2012 را در بر می گیرد.
 
بر این اساس رقم مذکور بر اساس پیش بینی ها در سال 2018 به 2.7 میلیارد موبایل و اسمارتفون و تبلت و ... می رسد.
البته چنین تحقیقاتی خیلی عجیب به نظر نمی رسند چرا که اکنون هر موبایل و گجتی دوربین دار است.
بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط ABI از هر سه تبلت و اسمارتفون، یکی از آنها دو دوربینه است. دوربین جلو برای چت کردن اختصاص یافته و هر چند کاربران از آن نیز بعنوان دوربین معمولی استفاده می کنند.
همچنین از آنجایی که دوربین استاندارد جدا ناشدنی از موبایلها شده، اغلب کمپانی ها سعی در ارتقاء دوربین روی محصولات خود دارند. در سال 2012 متوسط رزولوشن دوربین ها 8 مگاپیکسل بوده که پس از تولید در اختیار کاربر قرار گرفته است.
کمپانی ها سعی کرده اند کارکردهای دوربین را نیز پیشرفته تر کنند و فاکتورهایی مانند فوکوس خودکار، گرفتن عکس در مد Rapid ، تصویر بهتر در محیط های کم نور و ...
دوربین اسمارتفونها فقط برای عکس گرفتن از کودکان و حیوانات خانگی نیست بلکه به گفته جاش فلود مدیر تحقیقات مذکور سرویس های متصل به دوربین و عکس، برای خود جای جدیدی پیدا کرده و باعث شده اند تا کاربران با این سرویس ها مانوس شده و استفاده بیشتری از دوربین کنند.
تشخیص حرکت هنگام عکس گرفت(gesture recoqnition ، ادیت تصاویر، ساخت ویدئو و ارسال روی وب سایتهای شبکه های اجتماعی نقش دوربین را در موبایل ها بیش از پیش مهم جلوه داده است.
 
 
منبع: نکس وب

56501

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =