عضو هیئت مدیره اتاق تعاون ایران در همایش بزرگ اتاق‌های تعاون و اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی کشور به بررسی مشکلات بخش تعاون در کشور پرداخت.

نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس هشتم و عضو هیئت‌مدیره اتاق تعاون ایران، در همایش بزرگ اتاق‌های تعاون و اتحادیه‌های سراسری شرکت‌های تعاونی کشور با اشاره به اینکه تعاون در اجرا مشکل دارد، اظهار داشت: این بخش از لحاظ قوانین و سیاست جایگاهی مشخص و شفاف دارد و باید مشکلات را در اجرا جستجو کرد.

کاظم دلخوش با بیان اینکه قانون اصل ۴۴ و ماده ۱۲۴ برنامه پنجم توسعه، چگونگی حضور بخش تعاون را در بخش‌های مختلف کشور پیش‌بینی کرده‌اند، تصریح کرد: دست بخش تعاون در اجرا باید گرفته شود و در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، دولت با ارائه لایحه‌ای، بخش تعاون را در کنار بخش خصوصی به منظور رسیدن به این شعار، حمایت عملی کند.

وی گفت: در برنامه پنجم تاکید شده که جایگاه ۲۵ درصدی اقتصاد به بخش تعاون اختصاص دارد‌. اما متاسفانه در حال حاضر به دلیل عدم کارآمدی در اجرا این عملیات انجام نشده است‌ و بخش تعاون به لحاظ اجرایی با آنکه کاملا مشخصات و تعاریف آن در تئوری‌ها و برنامه‌ها و سیاست‌های ابلاغی مشخص شده است همچنان با مشکل مواجه است و این امر عامل اصلی عدم پیشرفت بخش تعاون و سهم خود از اقتصاد ملی شده است‌. ‌

وی با اشاره به ابلاغ اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص حمایت از تولید و سرمایه ایرانی، ‌ارایه یک لایحه ازسوی دولت به منظور تعریف نقش تعاونی‌ها در این مقوله را خواستار شد‌ و گفت دولت برای بخش تعاون در سیاست ایفای ابلاغیه رهبری در موضوع تولید ملی و سرمایه ایرانی باید لایحه تنظیم کرده تا مجلس نقش اتاق را نیز در آن مشخص کند‌.

منبع: خبرآنلاین