ایسنا نوشت:

بعد از حاکم شدن رکود بی‌سابقه بر بازار خودروی هند، مردم این کشور تحت بمباران شدید تبلیغاتی خودروسازان برای فروش تخفیف دار محصولاتشان قرار گرفته‌اند.

هند که در چند سال گذشته یکی از بازارهای رو به رشد خودرو در جهان بوده است در فوریه سال جاری با کاهش 26 درصدی فروش در بخش خودروهای سواری مواجه شد. کاهشی که تاکنون آن‌ هم طی یک ماه سابقه نداشته است. کاهش نرخ رشد اقتصادی هند نیز بر راکد شدن بازار خودروی این کشور موثر بوده است.

در همین حال و در پی حاکم شدن رکود بر بازار خودروی هند، خودروسازان فعال در بازار این کشور سیاست "بخر و بعدا پرداخت کن" را در پیش گرفته‌اند. به عنوان مثال فولکس‌واگن اعلام کرده است که هندی‌ها می‌توانند یکی از خودروهای این شرکت را خریداری و بازپرداخت پول خودرو ‌را تحت شرایطی از یک سال بعد آغاز کنند.

سایر خودروسازان نیز محصولاتشان را با تخفیف‌های تا 20 درصد به هندی‌ها عرضه می‌کنند. هند سومین بازار بزرگ خودرو در قاره آسیا است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عمار مستر - مدیر شرکت پیش‌بینی کننده ال‌ام‌سی اتوموتیو - در این باره گفت: رکود بازار خودروی هند باعث شده است تا خودروسازان مجبور به کاهش قیمت‌ها و ارائه تخفیف به مشتریانشان شوند.

3131

منبع: ایسنا