رئیس جمهور در سفر استانی به سمنان برای دومین بار به یارانه 250 هزارتومانی اشاره کرد و وعده هایی داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در اولین سفر از دور چهار سفرهای استانی اش در جمع مردم سمنان و شاهرود به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: هنوز اطمینان دارم که با یک حرکت آرام و آسان می‌شود ماهی 250 هزار تومان به مردم داده و این حق مردم است، متأسفانه عده‌ای در مسیر اجرای کامل این طرح بهانه‌ و مانع‌تراشی ایجاد کردند در حالی که هدفمند کردن یارانه‌ها مهم‌ترین طرح اقتصادی کشور است.
در ادامه گزیده ای از اظهارات رئیس جمهور در جمع مردم شاهرود به نقل از فارس می آید:

  • حماسه سیاسی بدین معناست که کارها در اختیار مردم قرار گیرد زیرا هر جا که ملت وارد شده و تصمیم گرفتند، تصمیم درستی بوده است. رهبری عزیز فرمودند که یک رای بیشتر ندارند و کسی هم از آن اطلاع ندارد، طرح این موضوع معنا دارد و آن یعنی اینکه انتخاب حق مردم است و ملت باید تصمیم‌ بگیرد و زمانی که یک ملت دسته‌جمعی برای خدا تصمیم می‌گیرد، تصمیم او الهی و انقلابی است.
  • اگر قرار است، حماسه اقتصادی و سیاسی محقق شود، باید کار دست مردم باشد. البته رهبری عزیز هم از جایگاه برجسته‌ایی هدایت جامعه را برعهده دارند و جامعه و مردم پشت سر رهبری حرکت می‌کنند. هیچکس نباید رهبری را در انحصار خود بداند و به بهانه طرفداری از رهبری عده‌ای را کنار بزند. رهبری متعلق به همه ملت ایران است، همه ملت بزرگ ایران در راه انقلاب و ارزش‌های الهی و خط نورانی امامت و ولایت قرار دارند و سرنوشت خود را بهتر از دیگران تشخیص می‌دهند.
  • باید همه سلایق در عرصه انتخابات حضور داشته باشند تا حماسه عظیم سیاسی برپا شده و دشمنان برای همیشه مأیوس گردند. باید فرصت بدهیم تا آحاد مردم رشد یافته و قوی شوند و نباید چنین شود که تمام فرصت‌ها و امتیازات در اختیار عده‌ قلیلی باشد.

تشکیل ستاد کشاورزی و معدن از سوی دولت

  • ستاد کشاورزی بنا دارد زمین، منابع، فرصت‌ها و تسهیلات لازم را در اختیار فارغ‌التحصیلان کشاورزی قرار دهد تا آنان در این عرصه فعال شوند و امروز نیز در جلسه کارگروه کشاورزی و معدن تصمیم گرفته شد که 250 میلیارد تومان علاوه بر سهمیه‌های قبلی برای پشتیبانی از کشاورزی و 250 میلیارد تومان نیز به بخش معادن اختصاص یابد.

 

  • ایران نیازی به بمب اتم ندارد و اگر روزی لازم باشد، دشمنان از منطقه پارو شوند، همین جوانان با اراده و اندیشه خود می‌توانند این کار را انجام دهند. در حقیقت بمب اتم حقیقی ما جوانان و اندیشه آنان است.
  • ملت ایران ملتی نیست که با خط‌کشی‌های استعماری روی نقشه جغرافیا و یا با تجاوز و کشتار ملت‌ها ایجاد شده باشد. ما ملتی ریشه‌دار و تاریخی هستیم که همواره عزیز و با کرامت بوده‌ایم. البته در مقطعی از تاریخ بر اثر حضور حاکمان ناصالح و ظالم، ملت ایران از شکوفایی بازماند و استعمارگران، فرصت‌هایی را از دست ملت ایران گرفتند ولی امروز مصمم هستیم به جایگاه شایسته خود بازگردیم.
  • دشمنان می‌دانند که ملت ایران ظرفیت عظیمی دارد که اگر به حرکت درآید می‌تواند در سطح مدیریت جهانی نقش‌آفرینی کرده و به الگوی ملت‌ها تبدیل شود. آنان موضوع هسته‌ای را بهانه قرار دادند و به دروغ ادعا می‌کنند که ایران مجهز به بمب هسته‌ای است در حالی که ایران نیازی به بمب اتم ندارد و اگر روزی لازم باشد، دشمنان از منطقه پارو شوند، همین جوانان با اراده و اندیشه خود می‌توانند این کار را انجام دهند و در حقیقت بمب اتم حقیقی ما جوانان و اندیشه آنان است.
  • باید ایران را بسازیم، با طرح این سوال که چه کسی باید ایران را بسازد. قطعاً دولت به تنهایی توان این کار را ندارد، چرا که قدرت عظیمی که یک کشور را خواهد ساخت، قدرت ملت است. مردم باید به صحنه بیایند و اگر همه ملت به حرکت درآیند و اندیشه و اراده مردم آزاد و فعال شود، مسیر پیشرفت کشور به سرعت طی خواهد شد البته دولت نیز موظف است موانع را از این مسیر برداشته و به توان ملت اعتماد کنند. در هشت سال گذشته در بعضی از بخش‌ها به میزان ده‌ها برابر کار انجام شده است و علت اصلی آن این است که دولت به قدرت و توان ملت اعتماد کرده و راه‌ها را برای حضور آنان باز کرد.

 

سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران در دیدار با جوانان استان سمنان

  • ان‌شاءالله از ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بار دیگر روند وام ازدواج از سر گرفته می‌شود تا جوانان ما بتوانند ازدواج کنند.
  • [پاسخ رئیس جمهور به سؤالی درباره اختصاص زمین‌های لازم برای کشاورزی استان] ما یک ستاد کشاورزی استانی تشکیل داده‌ایم و اختیارات لازم نیز به استان‌ها واگذار شده تا در خصوص تخصیص آب و زمین کشاورزی اقدامات لازم صورت بگیرد.
  • در جلسه امروز کارگروه توسعه کشاورزی استان مقرر شد تا 50 میلیارد تومان به عنوان جایزه به کشاورزی این استان اختصاص دهد و در عین حال 200 میلیارد تومان در قالب فاز دوم کمک به صنعنت کشاورزی نیز به زودی اعطا می‌شود.
  • دولت قول مساعد برای واگذاری امکانات لازم برای بهره‌مندی هرچه بیشتر بانوان استان داده است.
  • گاهی مواقع شرایط و موجودیت کشور و ملت در خطر است و با امکانات معمولی نمی توان این خطرات را دفع کرد،در چنین شرایطی حماسه فضا را تغییر خواهد داد. امروز ما باید بتوانیم با حماسه اقتصادی، شرایط اقتصادی کشور را تغییر دهیم چرا که دشمن تمام امکانات خود را برای شکست اقتصاد کشور به کار گرفته و تلاش می‌کند تا استقلال کشور را به خطر بیاندازد و یک اقدام شجاعانه و عالمانه می‌تواند کشور را از این شرایط عبور دهد.

/2727

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها