«همه اتفاقاتی که در یک سال و نیمی که گذشت رخ داد، قابل بیان کردن نیست» و « اتفاق دیگری افتاد که من شواهدش را دارم».

نسرین وزیری: ذکر جملاتی از این دست در سخنرانی محمود احمدی‌نژاد یادآور لحن سخنان وی در مناظره‌های انتخاباتی سال‌ 88 بود که بار دیگر هم خطاب به دشمنان خارجی تکرار شد و هم خطاب به برخی مسئولین داخلی.
او که می‌گفت نمی‌تواند افزایش فشارهای خارجی در یکسال و نیم گذشته بویژه در زمینه تحریم‌های نفتی و بانکی را بیان کند، از سناریو هماهنگ شده‌ای در داخل سخن گفت که در پی برهم زدن بازار ارز بوده و «شواهدش» را هم رئیس جمهور در دست دارد.
رئیس جمهور که تا کنون علی رغم درخواست چندین باره مقامات قضایی در باب ارائه این شواهد به دستگاه و محاکم قضایی سکوت کرده؛ به دفاع از رئیس کل بانک مرزی پرداخت و از اعمال فشار کسانی سخن گفت که «حتی نامشان را هم بلد نیستند بنویسند»!
«هر جا کاری دست خود دولت بود و دولت در آن نقش داشت، موفق شده است»؛ کنایه رئیس جمهور به افراد و دستگاه‌هایی بود که او مدعی دخالت آنها در امور دولت است و در این باره گفت: اداره‌ی کشور یک امر واحد است و قانون اساسی هم همین را گفته. رئیس جمهور، رئیس قوه مجریه است به استثنای مواردی که در اختیار مقام معظم رهبری است والسلام؛ بنابراین ما باید قانون اساسی را اجرا و ساختارها را جمع و جور کنیم تا این همه انرژی مصرف نشود.
«یک مشت آدم جاهل» و «برخی که عددی نیستند» هم کلید واژه‌های رئیس دولت خطاب به کسانی بود که ان قلت‌هایی در برابر اقدامات دولت ایجاد می‌کنند.
گزیده سخنان وی به نقل از ایسنا از این قرار است:
* کشور در مسیر پیشر فت در زمینه‌های مختلف روی ریل خوبی حرکت می‌کند. دشمنان ما به دنبال بهانه هستند و پیشرفت ما را مستقیما در نظر گرفته‌اند و این یک مساله‌ عارضی است که باید حل شود.  برخی فکر می‌کنند این موضوع با گفت و گو حل می‌شود، اما با چه شرایطی باید گفت و گو کرد؟ اصل مساله این است که عده‌ای در دنیا پیشرفت ایران را نقطه مقابل خود می‌دانند و شما دلایلش را بهتر می‌ دانید.
* همه اتفاقاتی که در یک سال و نیمی که گذشت رخ داد، قابل بیان کردن نیست. چون راه را برای فشارهای بیشتر باز می‌کند، اما آنها خودشان گفتند که می‌خواهیم تلاش کنیم، سازمان اداری و اجتماعی کشور را بپاشانیم و از این منظر فشارها سنگین بود.
* هدف گرفتن بانک مرکزی و مراوادت ارزی و نفت برای کشوری که اقتصادش با درآمدهای نفتی گره خورده یک جنگ تمام عیار اقتصادی بود که با موارد قبل فرق می‌کرد.این بار کمیته‌ای هوشمند و لحظه‌ای گذاشته بودند که تمام مبادلات و نقل و انتقالات ما را کنترل می‌کرد و می‌خواستند به این روش با ما بر مساله‌ی تجارت خارجی برخورد کنند.در واقع همه‌ی توان نظام سرمایه‌داری علیه ملت ما بسیج شد.
* در کنار این موضوع اتفاق دیگری افتاد که من شواهدش را دارم، البته نمی‌خواهم که مساله‌ی امروز ما شود، ولی بحث هماهنگی در داخل مساله‌ای بود .اگر مصاحبه‌ها و تیترهای یک سال و نیم گذشته را کنار هم بگذارید، می‌بینید که یک سناریو هماهنگ اجرا شده است و فشارهای خارجی و داخلی برای به هم ریختن بازار ارز به وجود آمد که کانه از این قضیه خوشحال بودند همان کسانی که فشار می‌آوردند تا قیمت ارز بالا بماند مدعیان اصلی بودند که فحش می‌دادند . بنابراین این یک جنگ روانی سنگین بدتر از محدودیت‌های اقتصادی بود که طراحی شد.نمونه هم داشت و آن این که یک کسی در رسانه‌ی رسمی کشور ادعایی کند و با او برخورد نشود و حتی وقتی ما از او شکایت می‌کنیم باز هم با او برخوردی انجام نمی‌شود.
* کشور ما در سال 91 تحت سنگین‌ترین فشارهای اقتصادی و روانی قرار گرفت. می‌خواستند مردم ما را خسته کنند، اما شما در چنین شرایطی تولید و بازار و تجارت خارجی را اداره کردید و در این راستا جلوگیری از تحقق اهداف دشمن و مهارکردن ابعاد شکننده‌ی فشارهای خارجی بخش مهمی از پیروزی قلمداد می‌شود.
*ماجرایی که علیه بانک مرکزی در داخل درست شد کمتر از فشار خارجی نبود. بانک مرکزی تخلف و گناهی نکرده بود. قوانینی را که به دستش داده بودند، اجرا می‌کرد، اما به سر بانک مرکزی ریختند و احضار و برو و بیا راه‌ انداختند و اگر رئیس کل بانک مرکزی حرفی می‌زد، تمسخر و فشار به وجود می‌آ‌مد و این در این شرایط یک جنگ تمام عیار بود.
* بسیاری از فعالان اقتصادی هم تحت فشار بودند وقتی یک آدم بی‌سوادی که بلد نیست اسم خودش را بنویسد خود را در کارهای اقتصادی وارد می‌کند. مثلا به ما نامه‌ی رسمی می‌نوشتند که این سد را در اینجا نسازید و در جای دیگر بسازید من به آنها می‌گفتم شما اصلا می‌فهمید سد یعنی چه؟ ولی آنها تهدید هم می‌کردند که اگر این کار انجام نشود با شما برخورد می‌کنیم و در واقع به همین صراحت به ما می‌گفتند که این کار را بکن و این کار را نکن.بنابراین من با وجود کارکردن در چنین شرایطی صمیمانه از شما تشکر می‌کنم.
* به هر حال گرانی وجود دارد و در بخش‌های گوناگون هم مشکلات و نارضایتی‌هایی هم هست، اما این موضوع به معنای این نیست که شما کوتاهی کردید. اگر تلاش‌های شما نبود، هر دو گروه بدخواهان به اهداف خود می‌رسیدند. یکی از نشانه‌هایی که این بدخواهان به اهداف خود نرسیدند سفرهای نوروزی بود اما دشمنان ملت در طراحی‌هایشان و درخیز اولیه خود شکست خوردند.
* ان‌شاء الله امسال یک اتفاق بزرگ رخ می‌دهد و یک انتخابات عظیم و باشکوه برگزار می‌شود که طی آن انرژی گسترده‌ای آزاد خواهد شد و همه چیز به نفع ملت ایران عوض می‌شود.
* اگر چه اکنون تقاضای کاذب در بازار ارز و سکه داریم، اما جهت باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های دراز مدت برود و این شدنی است.
* اگر بحث مالیات‌ها درست شود و هدفمندی اجرا شود، اتفاق‌ها چیز عجیب و غریبی نیست که بخواهد به واسطه آن ملت ایران تسلیم شود و زانو زند. من تضمین می‌دهم که اگر مانع تراشی نشود و ما بتوانیم از منابع خود به درستی استفاده کنیم، در واقع می‌توانیم به منابع اصلی خود که دست خودمان است و از حوزه‌ی دست‌اندازی دشمن خارج است به بهترین شکل بهره ببریم.
* هر جا کاری دست خود دولت بود دولت در آن موفق شده است. مثلا در موضوع هسته‌یی جایی که دولت نقش داشت در این بحث موفق بوده‌ایم، البته با حمایت‌های مقام معظم رهبری، اما هر جا 4 تا صاحب‌کار پیدا شد کار مشکل داشت. هم اکنون هم می‌بینیم که با ادغام وزارت‌خانه‌ها اینها دارند کارشان را می‌کنند، اما برخی سیستم را نمی‌شناسند و درباره‌ آن چیزی نمی‌دانند و یک تصویر مبهم و عجیب از ساختار اداری در ذهنشان وجود دارد در حالی که اینقدر سخت نیست. و کسانی هستند که کارها را درست می‌کنند.
*باید کارها را به مردم واگذار و به آنها اعتماد کنیم، البته برخی به نام مردم کار را به دست اشخاص خاص و خاص الخاص می‌دهند. این در حالی است که با 5 هزار نفر آدم نمی‌شود، اقتصاد را اداره کرد. این که اقتصاد نیازمند سرمایه‌داران بزرگ است درست نیست. من می‌گوم اقتصاد نیازمند آدمهای بزرگ است و قریب به اتفاق مردم ظرفیت بزرگ شدن را دارند.
*ممکن است ده نفر تخلف کنند و یا جوان کار را نمی‌داند، زمین بخورد، حالا ما باید به هربهانه‌ای راه را آنقدر ببندیم که کسی جرات نکند وارد این عرصه شود؟ وقتی می‌بینم افرادی هستند که خود را از بقیه ملت مومن‌تر می‌دانند و فکر می‌کنند بهتر می‌فهمند و اگر کارها را به چنگ خودشان بیاورند بهتر است، خنده‌ام می گیرد همین که آنها همین خیال را دارند معلوم است که ته خط‌ هستند.چطور است که کسی خود را از 75 میلیون بالاتر می‌داند؟
*این که مردم را برای کارهای اقتصادی گزینش کنیم، خیلی بد است گزینش برای کسی است که می‌خواهد وارد اداره‌ای شود، اما این که وقتی یک نفر می‌خواهد کارخانه بسازد، از بچگی‌اش شمرده می‌شود و ذره بین می‌گذارند، بد است و در این صورت است که حفره‌هایی برای سوء استفاده مالی ایجاد می‌شود و من معتقدم امسال باید اینها را حذف کنیم.
* کسانی‌که می‌خواهند سنگ اندازی کنند، بخدا عددی نیستند، اما آدم به خاطر مصالح کشور مراعات می‌کند والا این ها را سر جای خود نشاندن کاری ندارد.
*پیش بینی می‌کنم امسال سال خوبی باشد.
* این چه اخلاقی است که برخی می‌گویند دولت شش ماه آخرش سست می‌شود . اصلا مگر دولت برای خودش کار می‌کند؟ چرا باید سست شود؟ مگر بنا نیست که ما ذخیره‌ی آخرت را در این دنیا فراهم کنیم. یک مشت آدم‌های جاهل و بعضا مغرض سال آخر دولت ، آن را تحت فشار قرار می‌دهد. آخر این چه نفعی برای ملت دارد و باید گفت که چه کسی این قانون را به مغز علیل‌ شما نازل کرده است، بجای این به دولت کمک کنید تا یک مشکل حل شود! مگر می‌شود عمر گذشته یک ملت را جبران کرد.
* {خطاب به مسئولان حاضر در این نشست} شما قدر مسئولیت را می‌شناسید، بنابراین باید جلو برویم تا ان شاء الله ماموریت الهیمان را به سرانجام برسانیم.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 44
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    به خدا می دونم چهار سال دیگه همین مردم می گن دوره احمدی نژاد بهتر بود . می گن با اون همه تحریم ها بازم و .... و این قصه ادامه دارد. زود جو زده می شن. زود هم پشیمون. بخدا ما ایرانی ها همه این طور هستیم.
    • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      14 7
      موافق نیستم . حداقل در این مورد .
  • علی IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    دولت عامل همه مشکلات اقتصادی است ازجمله فروش ارز دربازاروکسب درامدبرای پرداخت یارانه انوقت ازدشمن فرضی بحث میکننداقای احمدی نژادتخصص شماچیست که درتمامی زمینه هابخصوص اقتصادخوودراصاحب نظرمیدانید؟
  • بدون نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    مرسي دكتر دمت گرم، تو محبوب ترين رييس جمهور دنيايي، اميدوارم هركسي كه مد نظر شماست رييس جمهور بشه، تا جواب دندان شكني به دشمنان داخلي و خارجي باشه، ان شاء الله
  • بدون نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    حنای بی رنگ
  • بدون نام US ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    ادامه طرح گشت ارشاد بعد از دولت آقای احمدی نژاد و ادامه فشارهای فرهنگی بر جوانان به نفع تیم آقای احمدی نژاد خواهد بود چراکه آنان را خود به خود تبدیل به اپوزیسیون می کند و آنها هم دنبال همین مسئله هستند چراکه برای 8 سال آینده برنامه دارند.
    • بدون نام US ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      4 11
      این خیلی بی ربط هست، چون رییس نیروی انتظامی رو رییس جمهور تعیین نمی کنه.
  • اميرعلي IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    چيز جديدي براي گفتن نداشتند نزديك انتخابات حرفهاي ٤ سال قبل ومتهم كردن ديگران
  • بدون نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    *پیش بینی می‌کنم امسال سال خوبی باشد. جواب ما حتما مخصوصا بعد از انتخابات
  • بدون نام IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    منظور از ماموریت الهی همین هرج ومرج اقتصادی ومردم را محتاج نان شب کردن است?
  • آقا بزرگ EU ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    اگر کشور پیشرفت کرده باید قابل مشاهده باشد به عمل کار براید به سخن گفتن نیست آره بابا
    • رضا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      مشکل اینه که شما نمی بینید، فقط به حرف این و اون نظر میدید، چشم ها را باید شتست
    • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پس كي مي‌خواي بگي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    مظلوم تر از بهشتی خدوم تر از رجایی پیش به سوی خیبر لبیک یا مشایی
    • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      دوست عزیز من هم حامی احمدی نژاد هستم ولی هم خوبی هاش رو میگم و هم اشتباهاتش رو. در مورد آقای مشایی هم باید بگم اینقدر که متاسفانه ما داریم مانور میدیم درست نیست و شرایط رو یه کم میریزه به هم.
  • قالی باف IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    زنده باد جان دلها و فرزند ایران
  • محمد IN ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    خوب شد عددی نیستند و این حال و روزمونه...اگر عددی بودند چه بلایی میخواستند سرمون بیارن؟!!!
    • سام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      در رياضيات بي نهايت نيز عدد نيست
  • حقگو IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    96 23
    کار را به آدم های بزرگ مثل مه آفرید ها دادند و دیدیم چه بر سر این مردم آوردند؛ ساختار کشور را اصلاح کردند و دیدیم چه بر سر اقتصاد این کشور آوردند.
  • محمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    دكتر يدونه اي.
  • سامان IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    املت سال 92 = چلو كباب سال 88 اين كار از دست آدم هاي بزرگ بر مي آيد.
    • بدون نام US ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      15 1
      البته اگر می‌فرمودید سال 84 درستتر بود!
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    آقای احمدی نژاد عزیز!! البته ببخشیدا!! شما از همان ابتدای ریاست جمهوریتون همواره با دشمنان فرضی (داخلی و خارجی) دست به گریبان بودید. و با توجه به تجربیات گذشته و حال مثل اینکه خیلی وقت ها هم از دشمن فرضی شکست خوردید!!!
  • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    آنکس که نداند و نداند که نداند ، در جهل مرکب ابدالدهر بماند لطفا بس کنید بخاطر خدا هم که شده مردم را از این کلافه سردر گم در اورید و از شعارهای تکراری و بیهوده و بی اثر خودداری کنبد هرروز فقرا فقیرتر و گردن کلفتها پولدارتر و قدرتنمندان پرروتر میشوند با مردو بازبان سیاست حرف نزنید با زبان خادم و دوست حرف بزنید
  • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    بسم الله بفرما معرفی کنید
    • امین IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      35 98
      معرفی کنه که باز میگین کار خلاف شرع و قانون کرده
  • بدون نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    امیدوارم که هرکسی که از گروه شماست ریس جمهور بشه چرا که شما دست خیلی ها را برای مردم روکردید
    • محمد TN ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      19 0
      یه چند تاش را نام ببر و نتیجه اش را هم بگو
    • بدون نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
      18 0
      غیر از دست خودشون مگه دستی هم تو کار بود؟
  • سید شهاب الدین IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    17 1
    خداییش آقایه دکتر احمدی نژاد شما هرعیبی داشته باشین اما یک حسن بزگ دارین و ااونهم اینکه روحیه خیلی خوبی دارین یعنی هیچ کس واسه شما عددی نیست حتی مخالفین نظر شما اگه 11میلیون هم باشن بازم واسه شما عددی نیست
  • بدون نام GB ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    0 11
    خوب به نظرتون اگه میگفت ما با این مشکلات بد بخت میشیم، نابود میشیم و سایر الفاظ شماپسند بکار می برد وضع مملکت چه جوری میشد ؟ آیا آرامشی برای مردم ایجاد می شد ؟ به قول ارسوط آیا مشوش کردن جامعه کار خوبیست ؟
  • kkk IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    13 0
    سطر آخري: مأموريت الهي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • سودا IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    13 2
    الان که یارانه ها 45 هزار تومنه قیمتها نسبت به 2سال قبل 3 برابر شده وای به حال یارانه 250 هزار تومن!!!اقای رییس شما به جای افزایش یارانه ها و با توجه به چندین برابر شدن درامد کشور نسبت به دولتهای قبل لطفآ بیایید و این تورم افسار گسیخته را مهار کنید و از این سخنان عوام فریبانه دست بردارید
  • یاسر IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    1 13
    رئیس جمهور نشان داد که ادم توانای است چون از کسی دستور نمیگیرد و دست خیلی ها که پستهای مهمی هم داشتند برای ملت رو کرد و جلوی همه ایستاد و تمام این گرانی و مشکلات هم دلیلش مخالفان او در سیستم هستند که از دیگران دستور میگیرند و ایشان رئیس جمهور مورد تایید ملت و رهبری میباشند و بس.
  • بدون نام EU ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    1 8
    خوب بود
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    18 2
    با دلار 900 تومانی دولت رو تحویل گرفتی و حالا با دلار 3500 تومانی تحویل می دی , این مدیریتتون ما رو کشته!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    1 9
    رویکرد احمدی نژاد درست است خصوصا در مقابله با انحصار طلبان افتصادی و نگاه به مردم روشش اما غلط است چون غیر کارشناسی است. خود محوری و طایفه ایی کردن خکومت خودش آسیب زاست و احمدی نژاد به آن توجه ندارد
  • ف IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    3 11
    دورود بر احمد نژاد راست میگه خیلی کسا هستن که خودشونو از مردم بهتر میدونن و فکر میکنن مردم شعور ندارن و خودشون حق انتخاب دارن هر کسی میتونه بیاید کاندید بشه برای ریاست جمهوری مگه قانون نمیگه
  • ایرانی IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    1 15
    بخدادوستت داریم ویه مویت رابه حریصان ثروت وقدرت نمی فروشیم،احمدی نژادعزیز.
  • بدون نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    12 1
    آره عددی نیست فقط اعداد نجومی درست کردن
  • agha IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    18 0
    جناب احمدی نژاد اگه می خوای نزد مردم به یک قهرمان واقعی تبدیل بشی، همه ی اون چیزایی رو که به نظرت مانع پیشرفت کشور میشن بگو ، از دستای پشت پرده بگو ، از بگم بگم هات بازم بگو ، بابا توی این 8 سال ریاست جمهوریت همش گفتی بگم بگم؛ ولی اون بگم اصلی رو نگفتی
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    11 2
    دشمن فرضی رو خوب اومدی
  • بدون نام US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    8 3
    دست دکتر درد نکنه که بما فهماند کی ما ل کدام شرکت است کی به توتال کی به شل کی به مک دونالد وابسته است
  • رضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۵
    11 3
    دکتر هیچ کس نمیگه ماست من ترشه ولی ما ترشی ماست شما را هم خوردیم وهم دیدیم از این حرفها دست بردار همه چیز دست شماست هر کا توانستی کردی تورا به خدا این چند روز را طوری رفتار کن که مردم با خاطره خوشی از شما ویاران شما خداحافظی کنند