وزیر اطلاعات در قم ضمن اشاره به تلاش دشمن در جهت براندازی از طریق جنگ نرم گفت: مقام معظم رهبری در جریانات پس از انتخابات با آینده نگری و تدبیر مانع از تحقق اهداف دشمن شدند.


به گزارش  مهر حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در نشستی با عنوان بررسی آخرین وضعیت امنیتی کشور که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جریانات پس از انتخابات با آینده نگری و تدبیر مانع از تحقق اهداف دشمن شدند و یکی از برنامه‌های دشمن این است که از طریق آقازاده‌ها روی خواص انقلاب کار می‌کند و آنها را آلوده می‌سازد.

وی ضمن اشاره به تلاش دشمن در جهت براندازی از طریق جنگ نرم تصریح کرد: ما امروز می‌بینیم برخی از خواص انقلاب که سرباز ولایت بودند به علت سکوتشان در جریانات مربوط به انتخابات، سقوط کردند و با وجود این که رهبری آغوش خود را با محبت به سوی آنها باز کرده بود هنوز هم حاضر نیستند سکوت خود را شکسته و همراه و همسو با مقام معظم رهبری باشند.

مصلحی همچنین با اشاره به این که عوامل جریان های سیاسی در قضایای اخیر به صورت متراکم و پراکنده عمل کردند، گفت: ما با بررسی جریان اخیر به خوبی می‌بینیم که هر کسی با نظام و ولایت فقیه خصومت داشت به نوعی در قضایا حضور داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از کسانی که برای خود و بستگانشان حاشیه امنی قایل هستند گفت: جامعه نمی‌پذیرد که کسانی در کشور برای خود حاشیه امنی داشته باشند. وی افزود: من در جایی اعلام کردم که اجازه نمی‌دهم بچه‌های وزارت اطلاعات که سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) هستند در جریان رسیدگی به پرونده‌های این قبیل افراد ذبح شوند.

وزیر اطلاعات همچنین با ابراز تأسف نسبت به کسانی که با مقوله ولایت فقیه به عنوان پشتوانه در اصل اعتقادی، بازی سیاسی می‌کنند تصریح کرد: ما در جریان روز دانشجو که گوشه‌ای از آن در صدا و سیما هم پخش شد دیدیم که عده‌ای چگونه به حضرت امام(ره) توهین کردند و به دنبال ساختار‌شکنی بودند.

وی با بیان این که حوزه در دفاع از شخصیت حضرت امام(ره) رسالت سنگینی بر عهده دارد اظهار داشت: خواست جدی من از طلبه‌های حوزه این است که به هیچ وجه در مقابل این ساختار شکنی‌ها سکوت نکنند.

مصلحی در ادامه با بیان این که دشمن در جنگ نرم خود علیه ایران به دلیل وجود ولایت فقیه شکست خورده است گفت: کسانی چنین القا می‌کنند که کشور دچار بحران است در حالی که این‌گونه نیست، البته فتنه و برنامه ریزی دشمن وجود دارد.

وی اضافه کرد: شما در قضایای مربوط به 16 آذر دیدید سران برخی جریانات که در 13 آبان لطمه اساسی دیدند می‌خواستند در روز دانشجو جبران کنند که به حول و قوه الهی در این زمینه هم ناکام ماندند و کل جمعیتی که با برنامه‌ریزی‌های زیاد توانستند در این روز در دانشگاه جمع کنند حدود هزار و دویست نفر بود.

وزیر اطلاعات در قسمت دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور ابراز داشت: در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی کار‌های خوبی در وزارت اطلاعات انجام شده است ضمن این که در این رابطه شورای دستگاه نظارتی نیز فعال شده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی کمرنگ شدن ارتباط دولت با مراجع و روحانیت گفت: گر چه ممکن است در برخی مسایل گلایه‌هایی باشد اما این به معنای عدم وجود ارتباط و علاقه نیست.

مصلحی با تأکید بر این که ارتباط دولت با روحانیت ارتباط تنگاتنگی است، تصریح کرد:‌امروز کسانی به دروغ به بهانه ارتباط میان مراجع و روحانیت با دولت، دستمال به دست گرفته و اشک تمساح می‌ریزند.

وی همچنین گفت که آقای هاشمی رفسنجانی در سفر اخیرشان به مشهد در پاسخ به سؤال دانشجویی راجع به تحلیل قضایای انتخابات و جایگاه ولایت فقیه تعابیر نامناسبی را به کار برد از جمله این که گفت «ولی فقیه تا زمانی است که مردم بخواهند».

وزیر اطلاعات با تأکید بر ضرورت برخورد با فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی گفت: وزارت اطلاعات در این خصوص اقداماتی را انجام داده است البته ما در این قضایا به دنبال این نیستیم که اسطوره سازی بشود، خیلی‌ها در قضایای اخیر به دنبال اسطوره ‌سازی بودند اما به دلیل تدبیر رهبری این مسأله منتفی شد.
 

منبع: مهر