وزیر اطلاعات در قم ضمن اشاره به تلاش دشمن در جهت براندازی از طریق جنگ نرم گفت: مقام معظم رهبری در جریانات پس از انتخابات با آینده نگری و تدبیر مانع از تحقق اهداف دشمن شدند.


به گزارش  مهر حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، شامگاه چهارشنبه طی سخنانی در نشستی با عنوان بررسی آخرین وضعیت امنیتی کشور که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جریانات پس از انتخابات با آینده نگری و تدبیر مانع از تحقق اهداف دشمن شدند و یکی از برنامه‌های دشمن این است که از طریق آقازاده‌ها روی خواص انقلاب کار می‌کند و آنها را آلوده می‌سازد.

وی ضمن اشاره به تلاش دشمن در جهت براندازی از طریق جنگ نرم تصریح کرد: ما امروز می‌بینیم برخی از خواص انقلاب که سرباز ولایت بودند به علت سکوتشان در جریانات مربوط به انتخابات، سقوط کردند و با وجود این که رهبری آغوش خود را با محبت به سوی آنها باز کرده بود هنوز هم حاضر نیستند سکوت خود را شکسته و همراه و همسو با مقام معظم رهبری باشند.

مصلحی همچنین با اشاره به این که عوامل جریان های سیاسی در قضایای اخیر به صورت متراکم و پراکنده عمل کردند، گفت: ما با بررسی جریان اخیر به خوبی می‌بینیم که هر کسی با نظام و ولایت فقیه خصومت داشت به نوعی در قضایا حضور داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از کسانی که برای خود و بستگانشان حاشیه امنی قایل هستند گفت: جامعه نمی‌پذیرد که کسانی در کشور برای خود حاشیه امنی داشته باشند. وی افزود: من در جایی اعلام کردم که اجازه نمی‌دهم بچه‌های وزارت اطلاعات که سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) هستند در جریان رسیدگی به پرونده‌های این قبیل افراد ذبح شوند.

وزیر اطلاعات همچنین با ابراز تأسف نسبت به کسانی که با مقوله ولایت فقیه به عنوان پشتوانه در اصل اعتقادی، بازی سیاسی می‌کنند تصریح کرد: ما در جریان روز دانشجو که گوشه‌ای از آن در صدا و سیما هم پخش شد دیدیم که عده‌ای چگونه به حضرت امام(ره) توهین کردند و به دنبال ساختار‌شکنی بودند.

وی با بیان این که حوزه در دفاع از شخصیت حضرت امام(ره) رسالت سنگینی بر عهده دارد اظهار داشت: خواست جدی من از طلبه‌های حوزه این است که به هیچ وجه در مقابل این ساختار شکنی‌ها سکوت نکنند.

مصلحی در ادامه با بیان این که دشمن در جنگ نرم خود علیه ایران به دلیل وجود ولایت فقیه شکست خورده است گفت: کسانی چنین القا می‌کنند که کشور دچار بحران است در حالی که این‌گونه نیست، البته فتنه و برنامه ریزی دشمن وجود دارد.

وی اضافه کرد: شما در قضایای مربوط به 16 آذر دیدید سران برخی جریانات که در 13 آبان لطمه اساسی دیدند می‌خواستند در روز دانشجو جبران کنند که به حول و قوه الهی در این زمینه هم ناکام ماندند و کل جمعیتی که با برنامه‌ریزی‌های زیاد توانستند در این روز در دانشگاه جمع کنند حدود هزار و دویست نفر بود.

وزیر اطلاعات در قسمت دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر مقابله با مفاسد اقتصادی در کشور ابراز داشت: در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی کار‌های خوبی در وزارت اطلاعات انجام شده است ضمن این که در این رابطه شورای دستگاه نظارتی نیز فعال شده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر چرایی کمرنگ شدن ارتباط دولت با مراجع و روحانیت گفت: گر چه ممکن است در برخی مسایل گلایه‌هایی باشد اما این به معنای عدم وجود ارتباط و علاقه نیست.

مصلحی با تأکید بر این که ارتباط دولت با روحانیت ارتباط تنگاتنگی است، تصریح کرد:‌امروز کسانی به دروغ به بهانه ارتباط میان مراجع و روحانیت با دولت، دستمال به دست گرفته و اشک تمساح می‌ریزند.

وی همچنین گفت که آقای هاشمی رفسنجانی در سفر اخیرشان به مشهد در پاسخ به سؤال دانشجویی راجع به تحلیل قضایای انتخابات و جایگاه ولایت فقیه تعابیر نامناسبی را به کار برد از جمله این که گفت «ولی فقیه تا زمانی است که مردم بخواهند».

وزیر اطلاعات با تأکید بر ضرورت برخورد با فرزندان آقای هاشمی رفسنجانی گفت: وزارت اطلاعات در این خصوص اقداماتی را انجام داده است البته ما در این قضایا به دنبال این نیستیم که اسطوره سازی بشود، خیلی‌ها در قضایای اخیر به دنبال اسطوره ‌سازی بودند اما به دلیل تدبیر رهبری این مسأله منتفی شد.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 29246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    با سلام خدمت آقای مصلحی عزیز سکوت آقای هاشمی که از من و شما بیشتر از زیر و روی این انقلاب خبر دارد بی دلیل نیست .
  • بدون نام IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    اقا خواهشن خودتان اول جوسازي نكنيد ايشون گفتند اگر فرزندان من هم خلافي انجام داده اند دادگستري احضاريه بفرستند نه اينكه هر كس سر خود بدون مدرك و بدون اثبات توسط دادگاه خود راي صادر كندهر چند ميدونم اينم مثل بقيه نظراتم چاپ نميشود
  • یک ایرانی IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    پس نظر من کجاست فهمیدم شما هم مشکل دارید
  • پرستو IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    اقای مصلحی وقتی به عمامه انداختن از سر اقایان کروبی و خاتمی بی اعتنائی می کنید و عکس العملی نشان نمی دهدید طبیعی خواهد بود به هر شخصیتی در این مملکت توهین شود.اگر پدر کشتگی هم با قایان داشته باشید ، برای نگه داشتن مقام روحانیت و حرمت لباس نبی اکرم(ص) بد نبود برخوردی می کردید تا اهانت به روحانیت مانند اب خوردن نشود. هنوز هم دیر نسیت ، اما انصاف داشته باشید اولا با عاملان اندختن عمامه اقایان خاتمی و کروبی برخورد کنید و سپس با افرادی که تصویر امام را پاره کردند.
  • بدون نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    سوابق کدامیک از افرادی که امروز دارای پست و مقام شده اند و دم از انقلاب و دفاع از جمهوری اسلامی را میزنند به سابقه انقلابی و مسئولیتهای سنگین اقای هاشمی رفسنجانی میرسد که اکنون ایشان را متهم میکنند؟
  • mohammad IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    اقایان هاشمی و موسوی باید کجا صحبت کنند . اونا که حق صحبت ندارند
  • بدون نام US ۰۸:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر به راستی آقا زاده ای تا به این حد برانداز است باید به این موضوع بپردازیم که چه شرایطی ایجاد شده است که حتی آقا زاده ها هم دگیر شرایط موجود را برنمی تابند
  • بدون نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    هاشمی هرچه سابقه انقلابی داشته باشد باز هم باید در خط ولی فقیه باشد
  • بهمن IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    ای جانم آقای مصلحی یه روزی کسی اگه جلوی من به آقای هاشمی یه انتغاد کوچک می کرد من زود از کوره در می رفتم بجوریکه انگار به یکی از معصومین تو هین شده ولی الان دیگه این احساسو بهش ندارم بهر حال این گروه بعد از انتخابات هر چه دلشان خواست گفتند هر کاری دلشان خواست انجام دادند باعث کشته شدن چندین نفر از جوانان این مملکت شدن و................ ولی بازم طلبکارند باز میگن آزادی نیست عکس امام ره رو پاره میکنن این آقایان سکوت کردند واقعا براشون متاسفم
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای مصلحی تامل تامل تامل بفرمایید نظرات مردم را
  • ایرانی مسلمان IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    میزان حال افراد است . بعضی ابوذر بعضی ابوسفیان و بعضی طلحه هستند . جانم فدای ولی فقیه
  • محسن IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    با این صحبتها دیگه بخوبی میشه فهمید علت برکناری آقای اژه ای و معاونینشون،و اومدن آقای مصلحی چی بوده. "حذف همه کسانی که یا مثل ما فکر نمیکنند یا از ما تبعیت نمیکنند.".
  • يك ايراني شيعه IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    مرد باشيد و اين نظر را درج كنيد: امثال آقاي هاشمي كه عشق دنيا و فرزند آنها را گرفته است بايد جواب خون 400 هزار شهيد انقلاب و جنگ و مهمتر دل مادران شهدا را بدهند. خدا بر همه چيز ناظر و داناست....
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    مردمسالاری که می گویید یعنی همین حضرت علی هم تا مردم نخواستند حاکم نشدند
  • علی KW ۱۴:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    خیلی از مردم شریف این کشور صاحب 3 ال4 شهید هستند وهیچ ادعایی ندارند.هاشمی در انقلاب اسلامی غیر از ریاست که مادام العمر شده است برایشان ، چه سهمی دارد . فرزندان هاشمی جزء شهدا هستند یا وارث ناحق خون شهدا ؟
  • علي IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    آقای هاشمي شناسنامه انقلابند
  • maleki IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    اگر راست میگویید اجازه یک تجمع آرام به سبزها بدهید تا ببینید 1200 نفرند؟به جرات میگویم بیش ازنیمی از جمعیت ایران سبزند.چرا مجوز نمیدهید؟
  • میلاد IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۸۸/۰۹/۱۹
    0 0
    نظر من همیشه زیر تیغ سنانسور شما حذف میگرددایا گفتن سلوک پیامبران هم دراین دیار مشمول سانسوراست؟؟؟
  • ... IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۰
    0 0
    رجواب بیش از نیمی از مردم ایران سبزند!!!!!!!!!!!در جواب این توهم بزرگ کاری جز خنده نمی تونم انجام بدم خیلی خنده داره.
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۰
    0 0
    سکوت آقای هاشمی مثل صلح امام حسن هست