با نزدیک شدن به جشنهاى کریسمس و سال نوی میلادى، کاردینال راینهارد مارکس، بابانوئل یا "سانتا کلوز" شخصیت جهانى مسیحیان را ساخته و پرداخته سرمایهدارى دانست و خواستار از بین بردن این نماد شد.
راینهارد مارکس در عوض پیشنهاد داد نماد بابانوئل با نماد "سانتا کلاوس" راهب فقیرى که زندگى خود را وقف فقرا نمود، تعویض شود .
به گزارش اصول نیوز، وی در مصاحبه با روزنامه "الگیماینه تسایوتونگ" که در شهر مونیخ آلمان منتشر مىشود، گفت: «ما به شخصیت چاق و هیکلى که ریش بلندى دارد و کاپشن قرمزى مىپوشد و تبلیغ ولخرجى را مىکند، نیاز نداریم. ما به جاى این شخصیت باید سالگرد وفات سانت کلاوس، قدیس نیکولاس را در 6 دسامبر هر سال زنده نگه داریم، نه شخصیتى که گاریش را گوزنها به این طرف و آن طرف مىبرند».
وى افزود: «شخصیت بابانوئل یا سانتا کلوز آمریکایى، اولین بار توسط شرکت کوکا کولا ساخته شد و این شخصیت با ریش سفید و بلند خود و با کاپشن قرمز خود در سال 1931 در تبلیغات این شرکت ظاهر شد و به تبلیغ نوشابههاى این شرکت پرداخت».
کاردینال مارکس یادآورى کرد که سانت کلاوس راهبى فقیر و ساده زیست بود که در استان میرا در یکى از امپراطوریهاى جنوب رومانى در 100 کیلومترى جنوب آناتولی ترکیه مىزیسته و تمام زندگى خود را وقف فقرا نموده است. وی بعدها در ایتالیا دفن و گفته مىشود که جسد وى در سال 1087 میلادى به سرت مىرود و سپس دوباره جسد وى به واتیکان بازگردانده مىشود.
کاردینال راینهارد مارکس اضافه مىکند کلیساى مسیحى در شرایط کنونى توانایى جایگزین کردن این شخصیت حقیقى با شخصیت کوکا کولا را ندارد.