کاردینال راینهارد مارکس، پیشنهاد داد نماد بابانوئل با نماد "سانتا کلاوس" راهب فقیرى که زندگى خود را وقف فقرا نمود، تعویض شود .

با نزدیک شدن به جشن‌هاى کریسمس و سال نوی میلادى، کاردینال راینهارد مارکس، بابانوئل یا "سانتا کلوز" شخصیت جهانى مسیحیان را ساخته و پرداخته سرمایه‌دارى دانست و خواستار از بین بردن این نماد شد.

راینهارد مارکس در عوض پیشنهاد داد نماد بابانوئل با نماد "سانتا کلاوس" راهب فقیرى که زندگى خود را وقف فقرا نمود، تعویض شود .

 به گزارش اصول نیوز، وی در مصاحبه  با روزنامه "الگیماینه تسایوتونگ" که در شهر مونیخ آلمان منتشر مى‌شود، گفت: «ما به شخصیت چاق و هیکلى که ریش بلندى دارد و کاپشن قرمزى مى‌پوشد و تبلیغ ولخرجى را مى‌کند، نیاز نداریم. ما به جاى این شخصیت باید سالگرد وفات سانت کلاوس، قدیس نیکولاس را در 6 دسامبر هر سال زنده نگه داریم، نه شخصیتى که گاریش را گوزن‌ها به این طرف و آن طرف مى‌برند».

وى افزود: «شخصیت بابانوئل یا سانتا کلوز آمریکایى، اولین بار توسط شرکت کوکا کولا ساخته شد و این شخصیت با ریش سفید و بلند خود و با کاپشن قرمز خود در سال 1931 در تبلیغات این شرکت ظاهر شد و به تبلیغ نوشابه‌هاى این شرکت پرداخت».

کاردینال مارکس یادآورى کرد که سانت کلاوس راهبى فقیر و ساده زیست بود که در استان میرا در یکى از امپراطوری‌هاى جنوب رومانى در 100 کیلومترى جنوب آناتولی ترکیه مى‌زیسته و تمام زندگى خود را وقف فقرا نموده است. وی بعدها در ایتالیا دفن و گفته مى‌شود که جسد وى در سال 1087 میلادى به سرت مى‌رود و سپس دوباره جسد وى به واتیکان بازگردانده مى‌شود.

کاردینال راینهارد مارکس اضافه مى‌کند کلیساى مسیحى در شرایط کنونى توانایى جایگزین کردن این شخصیت حقیقى با شخصیت کوکا کولا را ندارد.

کد خبر 29670

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین